Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 68
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 68 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 16:50 - 18:20
sala 3.47 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File Intermediate 3rd Edition, Oxford University Press 2013; English File Intermediate Workbook, Oxford University Press 2013; Kurs e-learningowy „eWorkbook B1”, platforma SPNJO (http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: część “Semestr 1”. Literatura uzupełniająca Oxford Word Skills. Intermediate, Oxford University Press 2008; Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate, Macmillan 2008; Kurs elearningowy „Kurs ogólny języka angielskiego na poziomie B1”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow); Kurs elearningowy „E-lektorat – język angielski”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow). Zakres: części The House and the Neighbourhood, Family i Present and Future Tenses. Kurs e-learningowy “English for Law 1” na platformie SPNJO (adres: http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: Legal Professions, Basics of law, Tort Law dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
• Słuchanie odpowiedzi na pytania w sondażu, wypowiadanie się i poszukiwanie informacji w artykule na temat odżywiania się, jedzenia i gotowania, w oparciu o usystematyzowany i poszerzony zakres słownictwa; dyskutowanie na temat wpływu jedzenia na nastrój, poszukiwanie szczegółowych informacji w wysłuchanym wywiadzie na temat pracy kucharza i restauracji, przeprowadzanie wywiadu z poprawnym użyciem dwóch czasów teraźniejszych i czasowników opisujących stan; • Wypowiadanie się na temat rodziny, życia rodzinnego i tendencji dotyczących struktury życia rodzinnego w różnych krajach na podstawie wyników badań sondażowych, z wykorzystaniem wyrażeń z czasownikiem „should” i form czasu przyszłego. Wypowiadanie się na temat relacji między bliźniakami na podstawie tekstu i programu radiowego, z użyciem przymiotników oznaczających osobowość. Opisywanie osób. • Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (przedstawianie się, reagowanie na wiadomości, zwlekanie z odpowiedzią). • Odpowiadanie na pytania w ankiecie na temat wydawania pieniędzy, rozróżnianie postaw wobec pieniędzy na podstawie wypowiedzi respondentów i dialogu z wykorzystaniem czasu present perfect i past simple; Wypowiadanie się na temat zarabiania pieniędzy i prowadzenia biznesu na podstawie fragmentu biografii milionera z użyciem tematycznego słownictwa; • Odpowiadanie na pytania, wskazywanie szczegółowych informacji na podstawie wywiadu z uczestniczką akcji charytatywnej i wypowiadanie się na temat własnych osiągnięć z wykorzystaniem czasów present perfect z okolicznikiem z przyimkami for i since, present perfect continuous. • Czytanie artykułu, słuchanie wypowiedzi i wypowiadanie się na temat wyjątkowych przeżyć, wyczynów, sportów ekstremalnych, akcji charytatywnych z wykorzystaniem mocnych przymiotników. Redagowanie nieformalnej korespondencji. • Rozszerzenie, utrwalenie i praktyczne użycie podstawowego prawniczego słownictwa z zakresu prawa administracyjnego |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin kontaktowych: 30 Student przygotowuje się do zajęć i do testów sprawdzających w oparciu o podręcznik English File 3rd ed. Intermediate, zeszyt do ćwiczeń i literaturę obowiązkową; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz e-kursu „eWorkbook B1” i dodatkowo, nieobowiązkowo, korzysta z literatury uzupełniającej. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 |
Metody i kryteria oceniania: |
Student uzyskuje zaliczenie spełniajac warunki: 1. Opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności z zakresu 4 podjednostek podręcznika English File Intermediate (Mood Food, Family Life, Spend or Save?, Changing lives); zaliczone formy weryfikacyjne 2. Aktywny udział na zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne; Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i większym skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. 3. Zrealizowana zalecona praca własna, w tym wykonanie zadań i aktywności e-kursu; Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1), - krótkich sprawdzianów (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy i sprawdziany zapowiedziane, z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem; weryfikacji i ocenie podlegają rezultaty pracy własnej studenta, aktywność na zajęciach, systematyczne opanowywanie materiału językowego. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.