Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 46
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 46 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:30 - 10:00
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan 2012 Zeszyt do ćwiczeń New Inside Out Workbook, Macmillan 2012 Kurs e-learningowy “eWorkbookB2” na platformie SPNJO (adres http://el.us.edu.pl/spnjo) Zakres: część Semestr 1 Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate i Advanced, Oxford University Press 2008 Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate i Advanced, Macmillan 2008 Professional English in Use: Law, Cambridge University Press 2007; Kurs e-learningowy “English for Law 1” na platformie SPNJO (adres: http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: Legal professions, Basics of Law and Cases, Tort law Kurs e-learningowy „eLektorat – język angielski” na platformie projektu UPGOW (adres: http://el.us.edu.pl/upgow); zakres: części: “Internet and Social Networks” i „Use of Present Tenses”. dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
• Słuchanie refleksji i wypowiadanie się na temat niezapomnianych i ważnych zdarzeń z przeszłości; poprawny dobór struktur czasownikowych wyrażających przeszłość. • Opisywanie szczególnych cech zewnętrznych poznanych osób; użycie kolokacji opisujących cechy zewnętrzne i zachowanie. Prowadzenie nieformalnej rozmowy: poszukiwanie wspólnych cech; stosowanie krótkich odpowiedzi „so” i „neither”, podtrzymywanie uwagi rozmówcy; poprawne użycie krótkich pytań Question Tags. • Prowadzenie nieformalnej korespondencji, rozróżnianie stylów formalnego i nieformalnego. Redagowanie krótkiej notatki o zawodzie prawnika w Polsce. • Zbieranie informacji i wypowiadanie się na temat świadomego kreowania wizerunku na podstawie artykułu o artystce, słuchanie wypowiedzi respondentów sondażu na temat własnego wizerunku, tworzenie pytań pośrednich, opisywanie cech osobowości z użyciem wyrażeń idiomatycznych związanych z ubiorem, opisywanie odczuć i postaw z użyciem przymiotników; prowadzenie nieformalnej rozmowy na temat wyglądu zewnętrznego z użyciem wyrażeń potocznych i idiomatycznych. • Dyskutowanie na temat szkolnych wymian. • Porównywanie przypadków nietypowych zajęć rodziców, stosowanie poprawnych struktur czasownikowych (bezokolicznik, rzeczownik odsłowny). • Wypowiadanie się na temat oczekiwań rodziców dotyczących życiowych wyborów dzieci na podstawie zapisu rozmowy. • Wypowiadanie się na temat uczuć; poprawne użycie przymiotników z przyimkiem; • Relacjonowanie zdarzenia na podstawie wypowiedzi na podstawie wysłuchanej rozmowy na temat; stosowanie wyrażeń czasownikowych z przyimkiem. • Wypowiadanie się na temat przebywania w domu innej osoby na zaproszenie; oprowadzanie po nowym miejscu, prezentowanie z użyciem potocznych wyrażeń z właściwą płynnością. Redagowanie emaila. • Rozszerzenie, utrwalenie i praktyczne użycie podstawowego prawniczego słownictwa (z zakresu zawodów prawniczych, dziedzin prawa, prawa procesowego, deliktów) |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin kontaktowych: 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Student przygotowuje się do zajęć, testów sprawdzających i pozostałych form weryfikacji w oparciu o podręcznik New Inside Out, zeszyt do ćwiczeń i literaturę uzupełniającą; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz kursu elearningowego „eWorkbook B2” oraz dodatkowo, nieobowiązkowo, korzysta z literatury uzupełniającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. Opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności z zakresu dwóch jednostek podręcznika New Inside Out (Impressions, Generations), zeszytu ćwiczeń i części Semestr 1 kursu e-learningowego eWorkbook B2; zaliczone formy weryfikacyjne. 2. Aktywny udział w zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne; nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. 3. Zrealizowana zalecona praca własna, w tym wykonanie zadań i aktywności e-kursu; Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1) - krótkich sprawdzianów (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Pozostałe zasady patrz Zasady uczestnictwa w lektoracie (www.spnjo.us.edu.pl/lektoraty) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WPiA: Prawo] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.