Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 49
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 49 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 12:40 - 14:10
sala 371-372 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Simona Wojtyga |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Sue Kay & Vaughan Jones „New Inside Out”, Upper intermediate, Macmillan 2013 Rozdziały 1-2 Rozdziały 1-2 Literatura uzupełniająca: - Luke Prodromou “Grammar and Vocabulary”, Longman 2007 - Martin Hewings, Cambridge Academic English 012 http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id.138 Kurs językowy na platformie UPGOW opcjonalnie E-lektorat j.ang. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu |
Zakres tematów: |
TREŚCI - j. angielski poziom B2 semestr zimowy (I) Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan): 1. Opisywanie zdarzeń i doświadczeń – utrwalenie teraźniejszych oraz przeszłych struktur czasownikowych (zastosowanie czasów: Present/Past Simple, Present/Past Continuous, Present/Past Perfect Simple, Present/Past Perfect Continuous, oraz struktur „would” i „used to”). 2. Dyskusja na temat „Pierwsze wrażenie” z zastosowaniem kolokacji przymiotnik-rzeczownik z zakresu „wygląd zewnętrzny”. 3. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy z zastosowaniem rejestru formalnego (budowanie pytań pośrednich oraz zwrotów typu „question tag”, oraz sformułowań typu: „so do I/neither do I”. 4. Rozmowa na temat wizerunku scenicznego na podstawie treści artykułu „Image queen” (słowotwórstwo - zastosowanie przedrostka „re-”). 5. Poszerzenie słownictwo z zakresu tematu: „Człowiek-wygląd zewnętrzny” (części garderoby, zwroty idiomatyczne i kolokacje). 6. Zastosowanie terminologii związanej z opisywaniem wyglądu zewnętrznego (wyrażenia „spitting image”, „to look anything like”, „to bear resemblance to”, i inne). 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: list nieformalny. 8. Wypowiadanie się na temat różnych etapów w życiu człowieka i związanych z nimi doświadczeniami; dyskusja na temat wad i zalet „wymiany studenckiej” jako sposobu na rozwijanie umiejętności językowych i zdobywania doświadczenia życiowego, na podstawie treści tekstu „Vive la difference!”. 9. Formułowanie wypowiedzi na temat relacji rodzinnych oraz międzyludzkich z zastosowaniem zwrotów idiomatycznych, kolokacji nawiązujących do tematu oraz struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna”, „czasownik + dopełnienie +bezokolicznik/forma gerundialna” i przymiotników w zwrotach przyimkowych (np. „optimistic about”, „amazed at”) oraz w połączeniu z formą bezokolicznikową czasownika (np. „hard to imagine”). 10. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie wyrażeń kolokwialnych). 11. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - oprowadzanie gościa po mieszkaniu lub domu ( wprowadzenie frazeologii związanej z tematem). 12. Rozwinięcie zakresu leksyki w oparciu o kolokacje z wyrazem „word”. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Rejestry językowe. Materiały zawierające elementy słownictwa specjalistycznego. Opisy zdjęć, wypowiedzi własne, porównywanie, zabieranie głosu na tematy poruszane w podręczniku. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 Liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1) Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% materiału: 90 – 100 % bdb 84 – 89 % + db 75 – 83 % db 69 – 74 % + dst 60 - 68 % dst |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.