Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] semestr zimowy 2015/2016
lektorat, grupa nr 49

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 49 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 12:40 - 14:10
sala 371-372
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Sue Kay & Vaughan Jones „New Inside Out”, Upper intermediate, Macmillan 2013 Rozdziały 1-2

Rozdziały 1-2

Literatura uzupełniająca:

- Luke Prodromou “Grammar and Vocabulary”,

Longman 2007

- Martin Hewings, Cambridge Academic English 012

http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id.138

Kurs językowy na platformie UPGOW opcjonalnie

E-lektorat j.ang.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu

Zakres tematów:

TREŚCI - j. angielski poziom B2 semestr zimowy (I)

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan):

1. Opisywanie zdarzeń i doświadczeń – utrwalenie teraźniejszych oraz przeszłych struktur czasownikowych (zastosowanie czasów: Present/Past Simple, Present/Past Continuous, Present/Past Perfect Simple, Present/Past Perfect Continuous, oraz struktur „would” i „used to”).

2. Dyskusja na temat „Pierwsze wrażenie” z zastosowaniem kolokacji przymiotnik-rzeczownik z zakresu „wygląd zewnętrzny”.

3. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy z zastosowaniem rejestru formalnego (budowanie pytań pośrednich oraz zwrotów typu „question tag”, oraz sformułowań typu: „so do I/neither do I”.

4. Rozmowa na temat wizerunku scenicznego na podstawie treści artykułu „Image

queen” (słowotwórstwo - zastosowanie przedrostka „re-”).

5. Poszerzenie słownictwo z zakresu tematu: „Człowiek-wygląd zewnętrzny” (części

garderoby, zwroty idiomatyczne i kolokacje).

6. Zastosowanie terminologii związanej z opisywaniem wyglądu zewnętrznego

(wyrażenia „spitting image”, „to look anything like”, „to bear resemblance to”, i inne).

7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: list nieformalny.

8. Wypowiadanie się na temat różnych etapów w życiu człowieka i związanych z nimi doświadczeniami; dyskusja na temat wad i zalet „wymiany studenckiej” jako sposobu na rozwijanie umiejętności językowych i zdobywania doświadczenia życiowego, na podstawie treści tekstu „Vive la difference!”.

9. Formułowanie wypowiedzi na temat relacji rodzinnych oraz międzyludzkich z zastosowaniem zwrotów idiomatycznych, kolokacji nawiązujących do tematu oraz struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna”, „czasownik + dopełnienie +bezokolicznik/forma gerundialna” i przymiotników w zwrotach przyimkowych (np. „optimistic about”, „amazed at”) oraz w połączeniu z formą bezokolicznikową czasownika (np. „hard to imagine”).

10. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie wyrażeń kolokwialnych).

11. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - oprowadzanie gościa po mieszkaniu lub domu ( wprowadzenie frazeologii związanej z tematem).

12. Rozwinięcie zakresu leksyki w oparciu o kolokacje z wyrazem „word”.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Rejestry językowe.

Materiały zawierające elementy słownictwa specjalistycznego.

Opisy zdjęć, wypowiedzi własne, porównywanie, zabieranie głosu na tematy poruszane w podręczniku.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

Liczba godzin pracy własnej studenta 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1)

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować

60% materiału:

90 – 100 % bdb

84 – 89 % + db

75 – 83 % db

69 – 74 % + dst

60 - 68 % dst

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria;

WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna;

SzZ: Zarządzanie]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)