Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 406 Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ewa Karolczak-Wawrzała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik ‘New Inside Out” Upper Intermediate”, S. Kay, V. Jones, wyd. MacMillan, 2010 Zeszyt ćwiczeń ‘New Inside Out” Upper Intermediate”, wyd. MacMillan, 2009 Literatura uzupełniająca: Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33 e-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 ‘Intermediate Language Practice’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann; ‘Gramatyka angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
Zakres tematów: |
1. Opisywanie zdarzeń i doświadczeń – utrwalenie teraźniejszych oraz przeszłych struktur czasownikowych (zastosowanie czasów: Present/Past Simple, Present/Past Continuous, Present/Past Perfect Simple, Present/Past Perfect Continuous, oraz struktur „would” i „used to”). 2. Dyskusja na temat „Pierwsze wrażenie” z zastosowaniem kolokacji przymiotnik-rzeczownik z zakresu „wygląd zewnętrzny”. 3. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy z zastosowaniem rejestru formalnego (budowanie pytań pośrednich oraz zwrotów typu „question tag”, oraz sformułowań typu: „so do I/neither do I”. 4. Rozmowa na temat wizerunku scenicznego na podstawie treści artykułu „Image queen” (słowotwórstwo - zastosowanie przedrostka „re-”). 5. Poszerzenie słownictwo z zakresu tematu: „Człowiek-wygląd zewnętrzny” (części garderoby, zwroty idiomatyczne i kolokacje). 6. Zastosowanie terminologii związanej z opisywaniem wyglądu zewnętrznego (wyrażenia „spitting image”, „to look anything like”, „to bear resemblance to”, i inne). 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: list nieformalny. 8. Wypowiadanie się na temat różnych etapów w życiu człowieka i związanych z nimi doświadczeniami; dyskusja na temat wad i zalet „wymiany studenckiej” jako sposobu na rozwijanie umiejętności językowych i zdobywania doświadczenia życiowego, na podstawie treści tekstu „Vive la difference!”. 9. Formułowanie wypowiedzi na temat relacji rodzinnych oraz międzyludzkich z zastosowaniem zwrotów idiomatycznych, kolokacji nawiązujących do tematu oraz struktur czasownikowych: „czasownik +bezokolicznik”, „czasownik +forma gerundialna”, „czasownik + dopełnienie +bezokolicznik/forma gerundialna” i przymiotników w zwrotach przyimkowych (np. „optimistic about”, „amazed at”) oraz w połączeniu z formą bezokolicznikową czasownika (np. „hard to imagine”). 10. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie wyrażeń kolokwialnych). 11. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - oprowadzanie gościa po mieszkaniu lub domu ( wprowadzenie frazeologii związanej z tematem). 12. Rozwinięcie zakresu leksyki w oparciu o kolokacje z wyrazem „word”. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (2 testy wiedzowe i 1 test umiejętnościowy) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki. |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok; WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok; WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana; WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.