Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 13:00 - 14:30
sala 339 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język niemiecki http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=139 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1) 1. Przedstawienie zasad fonetycznych, akcentu wyrazowego; ćwiczenia wymowy, intonacji; zasady czytania; korzystanie ze słownika, szukanie informacji językowych 2. Przyswajanie i utrwalanie ustnych form związanych z powitaniem i przedstawianiem się (leksyka: powitania, pożegnania; gramatyka: odmiana czasowników „kommen”, „heiβen”, „sein”) 3. Rozumienie i reagowanie na podstawowe pytania związane z miejscem pochodzenia oraz danymi osobowymi (leksyka: nazwy krajów; gramatyka: odmiana podstawowych czasowników; liczebniki; internacjonalizmy) 4. Sporządzanie notatek związanych z podawaniem czasu i określaniem miejsca (gramatyka: praktyczne posługiwanie się liczebnikami; odmiana czasowników - rozszerzenie) 5. Przyswajanie i utrwalanie komunikatów związanych z podawaniem danych teleadresowych 6. Wypełnianie formularza, ankiety – imię, nazwisko, narodowość, kod pocztowy (alfabet niemiecki, literowanie nazw własnych) 7. Opisywanie własnej osoby, wykonywanych czynności, miejsca zamieszkania, umiejętność przedstawiania innych osób, reagowanie na przedstawianie (gramatyka: tworzenie pytań, inwersja, pytanie o rozstrzygnięcie) 8. Wprowadzenie i utrwalenie podstawowego słownictwa dotyczącego dnia codziennego i najbliższego otoczenia 9. Podawanie czasu – struktury oficjalne i potoczne; określanie pory dnia 10. Podawanie terminu, określanie pory roku, od … do; liczebniki porządkowe (gramatyka: zaimki osobowe w mianowniku i bierniku) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiP: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WTl: Nauki o rodzinie, Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.