Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] semestr zimowy 2015/2016
lektorat, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 10:00 - 11:30
sala 108
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

brak podręcznika wiodącego, metriały wyselekcjonowane przez prowadzącego.

Literatura uzupełniająca:

1. Latham-Koenig, C, Oxenden, C (2012). New English File, pre-intermediate, Oxford University Press.(wybrane materiały)

2. Latham-Koenig, C, Oxenden, C (2013). New English File, intermediate, Oxford University Press.(wybrane materiały)

3. Thaine, C (2012). Cambridge Academic English, Intermediate, Cambridge University Press.

4. English For Academics (2014). Cambridge University Press.

5. Powell, M (2011). Dynamic Presentations, Cambridge University Press.

6. Williama, E.J (2008). Presentations in English, Macmillan.

7. McCarthy, M & O’Dell, F (2008). Academic vocabulary in use, Cambridge University Press.

8. Seal, B (1997). Academic Encounters. Human Behaviour, Cambridge University Press.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Niektóre źródła internetowe:

- http://www.educationalrev.us.edu.pl/index.html

- http://ignatianum.edu.pl/journal

- http://www.teqjournal.org/

- http://jte.sagepub.com/

- http://www.ted.com/

- http://www.academicearth.org/

- http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/index.htm

Zakres tematów:

Nabywanie i rozwijanie podstawowych umiejętności akademickich takich jak

- czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji i klasyfikacji informacji oraz notowania (praca w oparciu o tekst formalny i nieformalny);

- słuchanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji informacji oraz notowania , z wykorzystaniem materiałów audio i video;

- mówienie (dyskusja, wyrażanie opinii, prezentacja);

- streszczenie i referowanie;

w kontekście następujących tematów:

1. Osobowość – definicja oraz jej typy;

2. Pesymizm vs optymizm;

3. Stres – strategie radzenia;

4. Gender – stereotypy związane z płcią: płeć a dorastanie, płeć a IQ;

5. „Kobiety naukowcy” - wykład (materiał Video);

6. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną;

7. Doskonalenie umiejętności redagowania krótkiego streszczenia;

8. Doskonalenie umiejętności redagowania abstraktu.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest,) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

praca ze słownikiem, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja ). Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (prezentacja, waga 1)

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

Uwagi:

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII - Pedagogika; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)