Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 10:00 - 11:30
sala 108 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: brak podręcznika wiodącego, metriały wyselekcjonowane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: 1. Latham-Koenig, C, Oxenden, C (2012). New English File, pre-intermediate, Oxford University Press.(wybrane materiały) 2. Latham-Koenig, C, Oxenden, C (2013). New English File, intermediate, Oxford University Press.(wybrane materiały) 3. Thaine, C (2012). Cambridge Academic English, Intermediate, Cambridge University Press. 4. English For Academics (2014). Cambridge University Press. 5. Powell, M (2011). Dynamic Presentations, Cambridge University Press. 6. Williama, E.J (2008). Presentations in English, Macmillan. 7. McCarthy, M & O’Dell, F (2008). Academic vocabulary in use, Cambridge University Press. 8. Seal, B (1997). Academic Encounters. Human Behaviour, Cambridge University Press. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Niektóre źródła internetowe: - http://www.educationalrev.us.edu.pl/index.html - http://ignatianum.edu.pl/journal - http://www.teqjournal.org/ - http://jte.sagepub.com/ - http://www.ted.com/ - http://www.academicearth.org/ - http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/index.htm |
Zakres tematów: |
Nabywanie i rozwijanie podstawowych umiejętności akademickich takich jak - czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji i klasyfikacji informacji oraz notowania (praca w oparciu o tekst formalny i nieformalny); - słuchanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji informacji oraz notowania , z wykorzystaniem materiałów audio i video; - mówienie (dyskusja, wyrażanie opinii, prezentacja); - streszczenie i referowanie; w kontekście następujących tematów: 1. Osobowość – definicja oraz jej typy; 2. Pesymizm vs optymizm; 3. Stres – strategie radzenia; 4. Gender – stereotypy związane z płcią: płeć a dorastanie, płeć a IQ; 5. „Kobiety naukowcy” - wykład (materiał Video); 6. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną; 7. Doskonalenie umiejętności redagowania krótkiego streszczenia; 8. Doskonalenie umiejętności redagowania abstraktu. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest,) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta:30 Opis pracy własnej studenta: praca ze słownikiem, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja ). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych (prezentacja, waga 1) Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Uwagi: |
WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII - Pedagogika; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.