Komunikowanie polityczne [05-DK-S2-KP12]
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikowanie polityczne [05-DK-S2-KP12] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 55 |
Limit miejsc: | 64 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Stanisław Michalczyk |
Literatura: |
S. Michalczyk: Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005 B. Dobek-Ostrowska: Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2012 S. Michalczyk: Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu. Toruń 2010 D. Piontek: Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce. Poznań 2011 M. Adamik-Szysiak: Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010. Lublin 2012 T. Gackowski: Władza na dywaniku. Jak polskie media rozliczają polityków? Toruń 2013 |
Zakres tematów: |
1. Komunikowanie polityczne jako dyscyplina naukowa: struktura, perspektywy badawcze. 2. Polityka a komunikacja. 3. Aktorzy komunikowania politycznego. 4. Media – system medialny jako aktor komunikowania politycznego. 5. Obywatele a publiczność medialna. 6. Międzynarodowe aspekty komunikowania politycznego. 7. Medialna selekcja informacji, problem mediów obiektywnych. 8. Funkcje polityczne mediów. 9. Opinia publiczna jako przestrzeń komunikowania politycznego. 10. Udział mediów w kampaniach wyborczych. 11. Dziennikarstwo polityczne. 12. Polityczne public realations. 13. Propaganda polityczna i marketing polityczny. 14. Komunikowanie polityczne w przestrzeni lokalnej. 15. Lokalna opinia publiczna. 16. Polityka a teoria demokracji. 17. Pojęcie i istota medializacji: medializacja polityki. 18. Politainment i komunikacja skandalizacyjna. 19. Komunikacyjno-wyborczy potencjał Internetu. 20. Demokracja medialna i jej rozumienie. |
Metody dydaktyczne: |
Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin przeprowadzony jest w formie pisemnej zawiera trzy pytania opisowo-problemowe. Czas trwania egzaminu 90 minut. Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Bardzo dobry – bardzo dobra znajomość literatury podstawowej i praktycznego komunikowania politycznego Dobry – znajomość literatury przedmiotu i komunikowania politycznego Dostateczny – ograniczona znajomość literatury i ograniczona znajomość problematyki politycznej w polskich mediach. |
Uwagi: |
3 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.