Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarys historii filozofii [05-HI-S1-013] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zarys historii filozofii [05-HI-S1-013]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Wołek
Literatura:

1.) FILOZOFIA

H. Schnädelbach, Filozofia. W: Red. E. Martens i H. Schnädelbach, Filozofia. Podstawowe pytania. Warszawa 1992 (II wyd. 1995), s. 57-97.

2.) ŚWIADOMOŚĆ

R. Descartes, Rozprawa o metodzie właściwego kierowania rozumem i poszukiwania prawdy w naukach. Warszawa 1970, cz. 1-3.

3.) DOBRO

A. Pieper, Dobro. W: Red. E. Martens i H. Schnädelbach, Filozofia. Podstawowe pytania. Warszawa 1992 (II wyd. 1995), s. 289-332.

4.) PIĘKNO

J. Zimmermenn, Piękno. W: Red. E. Martens i H. Schnädelbach, Filozofia. Podstawowe pytania. Warszawa 1992 (II wyd. 1995), s. 379-427.

I. Kant, Analityka piękna. W. Tegoż, Krytyka władzy sądzenia. Warszawa 1964, s. 3-129.

5.) PRAWDA

W. Künne, Prawda. W: Red. E. Martens i H. Schnädelbach, Filozofia. Podstawowe pytania. Warszawa 1992 (II wyd. 1995), s. 138-189.

6.) NAUKA

W. Detel, Nauka. W: Red. E. Martens i H. Schnädelbach, Filozofia. Podstawowe pytania. Warszawa 1992 (II wyd. 1995), s.197-242.

Zakres tematów:

Historia podstawowych pojęć i problemów filozofii.

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstów źródłowych podejmujących zagadnienia z historii filozofii; dyskusja; burza mózgów, wymiana argumentów i komentarzy do omawianego tekstu.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność́ na ćwiczeniach oceniana jest pod kątem znajomości i umiejętności interpretacji oraz krytycznej analizy tekstów źródłowych, używania podstawowych pojęć i terminów filozoficznych,oraz umiejętności logicznego myślenia i poprawnego wyciągania wniosków. Kolokwium obejmuje materiał z ćwiczeń i z wykładów, przy czym obie oceny muszą być pozytywne.

Ocena: bardzo dobry (5.0) – pełna znajomość́ tekstów źródłowych; aktywność́ na 80% zajęć́; umiejętność́ zaaranżowania i moderowania dyskusji; pełna odpowiedź na pytania zadane na kolokwium.

Ocena: dobry plus (4.5) – aktywność́ na 60% zajęć́; odpowiedź na pytania zadane na kolokwium z niewielkimi uchybieniami merytorycznymi lub formalnymi.

Ocena: dobry (4.0) – aktywność́ na 50% zajęć́; odpowiedź na 2/3 pytań postawionych na kolokwium.

Ocena: dostateczny plus (3.5) – aktywność́ na 40% zajęć́; odpowiedź na 2/3 pytań postawionych na kolokwium z niewielkimi uchybieniami merytorycznymi lub formalnymi.

Ocena: dostateczny (3.0) – aktywność́ na 30% zajęć́; odpowiedź na 1/3 pytań postawionych na kolokwium.

Uwagi:

3 sem. Historii /st. stacjonarne I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)