Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KX-S1-PNJA3-3] semestr zimowy 2015/2016
gramatyka praktyczna, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KX-S1-PNJA3-3]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
gramatyka praktyczna [GP], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Alina Jackiewicz
Literatura:

Bywater, F. G. A Proficiency Course in English. Nelson

Gethin, H. Grammar in Context: Proficiency Level English. Nelson

Graver, B. D. Advanced English Practice. Oxford University Press

Mańczak, E., Niżegorodcew, A., Willim, E. A Practical Grammar of English. Państwowe Wydawnictwo Naukowe

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Oxford University Press

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 1. Oxford University Press

Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 2. Oxford University Press

Vince, M. Advanced Language Practice. Heinemann

Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman

Allen, W. S. Living English Structure. Longman

Chalker, S. A Student’s English Grammar. Longman

Close, R. A. A University Grammar of English Workbook. Longman

Dooley, J., Evans, V. Grammarway 4 (with answers). Express Publishing

Evans, V. Round-Up Grammar Practice + Teacher’s Guide. Express Publishing

Evans, V. Entry Tests for the Revised CPE. Express Publishing

Evans, V. CPE Use of English, Revised Edition. Express Publishing

Foley, M., Hall, D. Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman

Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press

Quirk, R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik, J. 1972. A Grammar of Contemporary English. Longman

Quirk, R., Greenbaum, S., A University Grammar of English. Longman

Scheffler, P. Repetytorium gramatyczne w zdaniach do tłumaczenia dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Altravox Press

Swan, M. Practical English Usage. Oxford University Press

Verspoor. M. & K. Sauter. 2000. English Sentence Analysis. An Introductory Course. John Benjamins Publishing Company

Yule, G. Advanced Oxford Practice Grammar. Oxford University Press

Zakres tematów:

Zdania współrzędnie złożone:

- klasyfikacja zdań współrzędnie złożonych,

- spójniki łączące zdania współrzędnie złożone (przypomnienie zagadnienia omówionego w semestrze 1)

2. Klasyfikacja zdań podrzędnie złożonych:

- klasyfikacja zdań podrzędnych ze względu na funkcję w zdaniu,

- klasyfikacja zdań podrzędnych ze względu na strukturę

3. Zdania podrzędne rzeczownikowe:

- klasyfikacja zdań rzeczownikowych ze względu na strukturę oraz element wprowadzający zdanie,

- funkcje zdań rzeczownikowych w zdaniu,

- zdania rzeczownikowe w mowie zależnej (przypomnienie zagadnienia omówionego w semestrze 1)

4. Zdania przydawkowe (względne):

- zdania przydawkowe towarzyszące grupie nominalnej,

- zdania przydawkowe określające i definiujące,

- użycie zaimków względnych w zdaniach przydawkowych,

5. Zdania okolicznikowe (adverbial clauses):

- zdania okolicznikowe czasu (clauses of time),

- zdania okolicznikowe miejsca (clauses of place),

- zdania okolicznikowe przyczyny (clauses of reason),

- zdania okolicznikowe celu (clauses of purpose),

- zdania okolicznikowe skutku (clauses of result),

- zdania okolicznikowe przyzwolenia (clauses of concession)

- zdania okolicznikowe warunku (clauses of condition)

(Uwaga: tylko wspomnieć; zagadnienie zostało szczegółowo omówione w semestrze 1),

- zdania okolicznikowe przyzwalająco-warunkowe (concessive-conditional clauses),

- zdania okolicznikowe sytuacji (clauses of circumstance),

- zdania okolicznikowe sposobu i porównania (clauses of manner and comparison),

- zdania okolicznikowe proporcji (clauses of proportion)

6. Inne rodzaje zdań:

- zdania względne rozwijające (sentential relative clauses),

- zdania komparatywne (comparative clauses),

- zdania wtrącone i nawiasowe (comment clauses)

7. Sprawdzian/y wiedzy i kolokwium zaliczeniowe.

8. Omówienie wyników sprawdzianu/ów pisemnego/ych wraz z powtórzeniem struktur sprawiających studentom najwięcej trudności.

Metody dydaktyczne:

1. Przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień gramatycznych.

2. Ćwiczenia pisemne utrwalające omawiane zagadnienia.

Metody i kryteria oceniania:

.Ocena pracy studenta na zajęciach: student poprawnie wykonuje wyznaczone zadania, udziela poprawnych odpowiedzi na pytania prowadzącego i wykazuje się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w ramach samodzielnej pracy nad poszerzaniem kompetencji. Oceny dokonuje się na bieżąco podczas zajęć w oparciu o interakcję prowadzącego i studenta oraz obserwacji bieżących postępów grupy.

2. Testy (jeden lub więcej) trwające maksymalnie 90 minut, obejmujące znajomość gramatyki języka angielskiego zgodnie z treściami zajęć. Ocena wystawiana jest na podstawie zdobytych punktów - minimum potrzebne do uzyskania oceny pozytywnej to 65% punktów.

Uwagi:

II rok filologii angielskiej, specjalność: kultura-media-translacja - grupa 1 oraz kultura i literatura angielskiego obszaru językowego, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)