Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KX-S1-PNJA3-3]
semestr zimowy 2015/2016
gramatyka praktyczna,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KX-S1-PNJA3-3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
gramatyka praktyczna [GP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Alina Jackiewicz |
Literatura: |
Bywater, F. G. A Proficiency Course in English. Nelson Gethin, H. Grammar in Context: Proficiency Level English. Nelson Graver, B. D. Advanced English Practice. Oxford University Press Mańczak, E., Niżegorodcew, A., Willim, E. A Practical Grammar of English. Państwowe Wydawnictwo Naukowe Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Oxford University Press Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 1. Oxford University Press Thomson, A. J., Martinet, A. V. A Practical English Grammar. Exercises 2. Oxford University Press Vince, M. Advanced Language Practice. Heinemann Alexander, L. G. Longman English Grammar. Longman Allen, W. S. Living English Structure. Longman Chalker, S. A Student’s English Grammar. Longman Close, R. A. A University Grammar of English Workbook. Longman Dooley, J., Evans, V. Grammarway 4 (with answers). Express Publishing Evans, V. Round-Up Grammar Practice + Teacher’s Guide. Express Publishing Evans, V. Entry Tests for the Revised CPE. Express Publishing Evans, V. CPE Use of English, Revised Edition. Express Publishing Foley, M., Hall, D. Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman Hewings, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press Quirk, R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik, J. 1972. A Grammar of Contemporary English. Longman Quirk, R., Greenbaum, S., A University Grammar of English. Longman Scheffler, P. Repetytorium gramatyczne w zdaniach do tłumaczenia dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Altravox Press Swan, M. Practical English Usage. Oxford University Press Verspoor. M. & K. Sauter. 2000. English Sentence Analysis. An Introductory Course. John Benjamins Publishing Company Yule, G. Advanced Oxford Practice Grammar. Oxford University Press |
Zakres tematów: |
Zdania współrzędnie złożone: - klasyfikacja zdań współrzędnie złożonych, - spójniki łączące zdania współrzędnie złożone (przypomnienie zagadnienia omówionego w semestrze 1) 2. Klasyfikacja zdań podrzędnie złożonych: - klasyfikacja zdań podrzędnych ze względu na funkcję w zdaniu, - klasyfikacja zdań podrzędnych ze względu na strukturę 3. Zdania podrzędne rzeczownikowe: - klasyfikacja zdań rzeczownikowych ze względu na strukturę oraz element wprowadzający zdanie, - funkcje zdań rzeczownikowych w zdaniu, - zdania rzeczownikowe w mowie zależnej (przypomnienie zagadnienia omówionego w semestrze 1) 4. Zdania przydawkowe (względne): - zdania przydawkowe towarzyszące grupie nominalnej, - zdania przydawkowe określające i definiujące, - użycie zaimków względnych w zdaniach przydawkowych, 5. Zdania okolicznikowe (adverbial clauses): - zdania okolicznikowe czasu (clauses of time), - zdania okolicznikowe miejsca (clauses of place), - zdania okolicznikowe przyczyny (clauses of reason), - zdania okolicznikowe celu (clauses of purpose), - zdania okolicznikowe skutku (clauses of result), - zdania okolicznikowe przyzwolenia (clauses of concession) - zdania okolicznikowe warunku (clauses of condition) (Uwaga: tylko wspomnieć; zagadnienie zostało szczegółowo omówione w semestrze 1), - zdania okolicznikowe przyzwalająco-warunkowe (concessive-conditional clauses), - zdania okolicznikowe sytuacji (clauses of circumstance), - zdania okolicznikowe sposobu i porównania (clauses of manner and comparison), - zdania okolicznikowe proporcji (clauses of proportion) 6. Inne rodzaje zdań: - zdania względne rozwijające (sentential relative clauses), - zdania komparatywne (comparative clauses), - zdania wtrącone i nawiasowe (comment clauses) 7. Sprawdzian/y wiedzy i kolokwium zaliczeniowe. 8. Omówienie wyników sprawdzianu/ów pisemnego/ych wraz z powtórzeniem struktur sprawiających studentom najwięcej trudności. |
Metody dydaktyczne: |
1. Przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień gramatycznych. 2. Ćwiczenia pisemne utrwalające omawiane zagadnienia. |
Metody i kryteria oceniania: |
.Ocena pracy studenta na zajęciach: student poprawnie wykonuje wyznaczone zadania, udziela poprawnych odpowiedzi na pytania prowadzącego i wykazuje się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w ramach samodzielnej pracy nad poszerzaniem kompetencji. Oceny dokonuje się na bieżąco podczas zajęć w oparciu o interakcję prowadzącego i studenta oraz obserwacji bieżących postępów grupy. 2. Testy (jeden lub więcej) trwające maksymalnie 90 minut, obejmujące znajomość gramatyki języka angielskiego zgodnie z treściami zajęć. Ocena wystawiana jest na podstawie zdobytych punktów - minimum potrzebne do uzyskania oceny pozytywnej to 65% punktów. |
Uwagi: |
II rok filologii angielskiej, specjalność: kultura-media-translacja - grupa 1 oraz kultura i literatura angielskiego obszaru językowego, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.