Konwersatorium monograficzne: Warsztaty reklamy [05-DK-S1-KM112.2]
semestr zimowy 2015/2016
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium monograficzne: Warsztaty reklamy [05-DK-S1-KM112.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Matylda Sęk-Iwanek |
Literatura: |
A. Dejnaka, Strategia reklamy marki, produktów i usług, Gliwice 2006. W. Budzyński, Reklama techniki skutecznej perswazji ,2004 J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk, 2004 E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa, 2001 Reklama w społeczeństwie informacyjnym. Maternus Media, 2010. D.Doliński, Psychologia reklamy, Wrocław 2001. M.Golka, Świat reklamy, Warszaw 1994. P.H.Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 1999. M. Pietraszek. Promocja. Reklama i public relations w małej firmie.Warszawa 2014. |
Zakres tematów: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z przebiegiem prac na d kampanią reklamową i wprowadzenie podstawowych technik wdrażania kampanii. Zajęcia mają charakter teoretyczno praktyczny. Studenci pracują w podgrupach opracowując podczas semestru poszczególne części kampanii. - Reklama i jej funkcje - marketing mix - strategia firmy - strategia promocji - analiza SWOT - rodzaje oraz modele reklamy - rodzaje klienta - analiza grupy docelowej - analiza sytuacji (firmy, produktu, rynku, konkurencji) - strategia kreatywna - strategia medialna Pozostałe tematy to np: mowa kolorów, moodboard jako technika projektowania i prezentacji. |
Metody dydaktyczne: |
- Metoda podająca - wykład wprowadzający do każdego z zagadnień - dyskusja problemowa - praca własna w ramach zadań domowych: - przygotowanie moodboard, prezentacja, omówienie - przygotowanie projektów kosztorysów i omówienie - metoda praktyczna - prezentacje projektów i ich ocena w trakcie zajęć - metoda praktyczna z oceną prowadzącego - praca w grupach z elementami oceny kompetencji przez prowadzącego - dyskusja panelowa - burza mózgów - gra symulacyjna |
Metody i kryteria oceniania: |
odczas zajęć studenci pracują w grupie (burza mózgów, dyskusja), wykonują zadania w podgrupach, pracują indywidualnie. Oceniana jest aktywność oraz zaangażowanie w poszczególne zadania oraz wykorzystanie umiejętności przekazanych podczas zajęć. Studenci omawiają lektury i teksty opracowane w ramach pracy własnej. Na podstawie ćwiczeń oraz literatury studenci przygotowują projekt kampanii reklamowej na zadany temat: - przygotowanie poszczególnych części projektu zgodnie ze wskazówkami prowadzącego - przygotowanie spójnego projektu kampanii reklamowej w grupach - przygotowanie prezentacji podsumowującej projekt |
Uwagi: |
5 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne I stopnia (1z5 do wyboru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.