Przemoc w rodzinie 11-KRK-R2Z-020
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Przemoc w rodzinie 11-KRK-R2Z-020 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 32 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Mariola Kozubek | |||
Literatura: |
1.Borecka-Biernat D., Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży, Kraków 2011. 2.Grabowiec A., Samoocena dzieci krzywdzonych w rodzinie, Lublin 2011. 3.Krüger A., Pierwsza pomoc dla pokrzywdzonych dzieci, Kraków 2009. 4.Maćkowicz J., Przemoc w wychowaniu rodzinnym, Kraków 2009. 5.Mazur J., Przemoc w rodzinie. Teoria i rzeczywistość, Warszawa 2002. 6.Pospiszyl K., Przestępstwa seksualne, Warszawa 2006. 7.Psychologiczne uwarunkowania przemocy w rodzinie. Charakterystyka sprawców, Katowice 2010. |
|||
Zakres tematów: |
1.Agresja a przemoc – skala zjawiska. 2.Rodzaje przemocy. 3.Typy przemocy wewnątrzrodzinnej. 4.Cykle przemocy w rodzinie. 5.Czynniki ryzyka. 6.Mechanizmy psychologiczne zatrzymujące ofiarę przemocy w związku opartym na przemocy. 7.Konsekwencje doświadczania przemocy w rodzinie (syndrom sztokholmski, wyuczona bezradność). 8.Sprawca przemocy (uwarunkowania, cechy, możliwości resocjalizacji). 9.Możliwości pomocy dla osób doznających przemocy w rodzinie. 10.Współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i grupach roboczych. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersacyjny z zastosowaniem środków audiowizualnych. Uzupełnienie i pogłębienie wiedzy zdobytej podczas wykładów poprzez samodzielną pracę ze wskazaną literaturą przedmiotu. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne weryfikujące wiedzę zdobytą podczas wykładów oraz podczas samodzielnej lektury podanej literatury przedmiotu. 40-minutowy test pisemny, po którym następuje jego omówienie. Ocena prawidłowości napisania kolokwium z wykładów (10 pytań jednokrotnego wyboru i otwartych). W celu zaliczenia kolokwium trzeba odpowiedzieć prawidłowo na 51 % zadanych pytań. Ocena z kolokwium jest ostateczną oceną zaliczenia wykładów. |
|||
Uwagi: |
Wymagania wstępne modułu – zaliczenie modułów: Pedagogika resocjalizacyjna, Uzależnienia i współuzależnienia, Profilaktyka uzależnień. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.