Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przemoc w rodzinie [11-KRK-R2Z-020] semestr zimowy 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przemoc w rodzinie [11-KRK-R2Z-020]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mariola Kozubek
Literatura:

1.Borecka-Biernat D., Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży, Kraków 2011.

2.Grabowiec A., Samoocena dzieci krzywdzonych w rodzinie, Lublin 2011.

3.Krüger A., Pierwsza pomoc dla pokrzywdzonych dzieci, Kraków 2009.

4.Maćkowicz J., Przemoc w wychowaniu rodzinnym, Kraków 2009.

5.Mazur J., Przemoc w rodzinie. Teoria i rzeczywistość, Warszawa 2002.

6.Pospiszyl K., Przestępstwa seksualne, Warszawa 2006.

7.Psychologiczne uwarunkowania przemocy w rodzinie. Charakterystyka sprawców, Katowice 2010.

Zakres tematów:

1.Agresja a przemoc – skala zjawiska.

2.Rodzaje przemocy.

3.Typy przemocy wewnątrzrodzinnej.

4.Cykle przemocy w rodzinie.

5.Czynniki ryzyka.

6.Mechanizmy psychologiczne zatrzymujące ofiarę przemocy w związku opartym na przemocy.

7.Konsekwencje doświadczania przemocy w rodzinie (syndrom sztokholmski, wyuczona bezradność).

8.Sprawca przemocy (uwarunkowania, cechy, możliwości resocjalizacji).

9.Możliwości pomocy dla osób doznających przemocy w rodzinie.

10.Współpraca w zespołach interdyscyplinarnych i grupach roboczych.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersacyjny z zastosowaniem środków audiowizualnych.

Uzupełnienie i pogłębienie wiedzy zdobytej podczas wykładów poprzez samodzielną pracę ze wskazaną literaturą przedmiotu.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne weryfikujące wiedzę zdobytą podczas wykładów oraz podczas samodzielnej lektury podanej literatury przedmiotu.

40-minutowy test pisemny, po którym następuje jego omówienie.

Ocena prawidłowości napisania kolokwium z wykładów (10 pytań jednokrotnego wyboru i otwartych). W celu zaliczenia kolokwium trzeba odpowiedzieć prawidłowo na 51 % zadanych pytań. Ocena z kolokwium jest ostateczną oceną zaliczenia wykładów.

Uwagi:

Wymagania wstępne modułu – zaliczenie modułów:

Pedagogika resocjalizacyjna,

Uzależnienia i współuzależnienia,

Profilaktyka uzależnień.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)