Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody badań pedagogicznych 12-PE-S1-5MBP
semestr zimowy 2015/2016
Wykład, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metody badań pedagogicznych 12-PE-S1-5MBP
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Szafrańska
Literatura:

1. Ablewicz K.: Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice. Kraków 1994, Wyd. UJ.

2. Charmaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009, PWN.

3. Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000, PWN.

4. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

5. Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.J. (red.): Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

6. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.

1. Banks M.: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009, PWN.

2. Kaufmann J. C.: Wywiad rozumiejący. Warszawa 2010, Wyd. Oficyna Naukowa.

3. Mikrut A.: Wybrane metody statystyki opisowej dla pedagogów. Kraków 2000, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

4. Rapley T.: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010, PWN.

5. Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2009, PWN.

Zakres tematów:

1. Przemiany metodologii badań pedagogicznych.

2. Praktyczny wymiar badań pedagogicznych.

3. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych – teoria i praktyka.

4. Metody gromadzenia i analizy danych ilościowych.

5. Metody gromadzenia i analizy danych jakościowych.

6. Kompetencje badawcze pedagogów – teoria i praktyka.

7. Etyczne aspekty badań społecznych i pedagogicznych.

Metody dydaktyczne:

Wykład

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów oraz ćwiczeń

Student powinien zaprezentować usystematyzowaną, refleksyjną i krytyczną wiedzę dotyczącą metod pedagogicznych. Powinien także korzystać z wiedzy i umiejętności zdobytych na innych zajęciach, m.in. wprowadzenie do pedagogiki, podstawy socjologii, psychologia ogólna. Wyniki egzaminu są podawane w stopniach w skali od 2 do 5.

Egzamin pisemny trwa 2 godziny. Student otrzymuje indywidualny arkusz egzaminacyjny z 12 pytaniami o charakterze problemowym.

Student zostanie poinformowany o terminie egzaminu co najmniej na miesiąc przed zakończeniem zajęć, a także o możliwości konsultacji na dyżurach prowadzącej zajęcia.

Uwagi:

ZEWiTP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.