Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [06-PS-NM-028]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Propedeutyka psychologii pracy i organizacji [06-PS-NM-028] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dominik Adamek |
Literatura: |
Adamiec, M., Kożusznik, B. (2001). Sztuka zarządzania sobą. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Chmiel N. (red) (2002). Psychologia pracy i organizacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Griffin, R. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Marciniak, Ł. T., Rogala-Marciniak, S. (2013). Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business. Schultz, D.P., Schultz, S.E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rozdział 10. |
Zakres tematów: |
Pierwszy blok zajęć koncentruje się wokół zagadnień kariery, aktywności zawodowej, dopasowania do zawodu i rozwoju potencjału. Podczas warsztatów studenci analizować będą modele i ścieżki karier psychologa pracy i organizacji, poznają zasady wyłaniania kompetencji umożliwiających wykonywanie zawodów oraz czynniki mające wpływ na zawodowe funkcjonowanie człowieka. Rozwijana będzie umiejętność kształtowania własnego rozwoju i kariery, jak i elementy diagnozowania potencjału kariery w innych. Drugi blok zajęć stanowi warsztat, obrazujący zastosowanie psychologii w obszarze realizacji zadań zarządzania zasobami ludzkimi organizacji. Celem udziału w zajęciach jest zdobycie przez studentów umiejętności posługiwania się metodami służącymi do analizowania, planowania i organizowania zadań, jak również zaznajomienie z psychologicznymi mechanizmami, leżącymi u podstaw działania poznawanych narzędzi. Warsztat stanowi wskazanie aplikacyjnych właściwości wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, rozwoju, społecznej oraz pracy w kontekście funkcjonowania człowieka w środowisku organizacji. Trzecim elementem jest wyjazd terenowy. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna, aktywizujące metody warsztatowe i szkoleniowe, wyjazd terenowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
- podczas jednego z bloków zajęć studenci dokonują analizy przypadku, ocenianej na bieżąco przez prowadzącego wg podanych kryteriów. - W grupach 3-4 osobowych studenci przygotowują esej na temat problemów, z jakimi spotyka się psycholog pracy i organizacji (np. problematyka diagnozy, interwencji i prewencji w obszarze środowiska pracy), uwzględniający zarówno aspekt merytoryczny, jak i etyczny analizowanego tematu. |
Uwagi: |
Realizacja modułu opiera się o wykłady oraz zajęcia ćwiczeniowe prowadzone w formie warsztatów oraz wizyty studyjnej. Ćwiczenia odbywają się w formie bloków w terminie uzgodnionym między prowadzącym, studentami a działem planowania. Materiały do zajęć dostępne są poprzez platformę Moodle. Składanie prac zaliczeniowych odbywa się poprzez platformę Moodle w terminach podanych przez prowadzącego. Studenci zobowiązani są dostarczyć wydrukowany egzemplarz pracy końcowej najpóźniej w dniu wpisu do indeksu. Hasło dostępu do kursu podawane jest podczas pierwszych zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.