Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczna psychologia stosowana [06-PS-SM-026] semestr zimowy 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Społeczna psychologia stosowana [06-PS-SM-026]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 128
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Eugenia Mandal
Literatura:

literatura obowiązkowa

Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2006). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i S-ka.

Cialdini, R.(1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

Kenrick, D.T., Neuberg, S. L. i Cialdini R. B. (2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.

Mandal, E. (2008). Miłość, władza i manipulacja w bliskich związkach. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Manstead, A.S.R. i Hewstone, M. (red.) (1996). Psychologia społeczna. Encyklopedia Blackwella. Warszawa: Wydawnicwto J. Santorski.

Mika, S. (1987). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN.

Nisbett, R. (2011). Geografia myślenia. Sopot: Smak Słowa.

Strelau, J., Doliński, D. (red.) (2010). Psychologia akademicka, tom II, Gdańsk: GWP.

Wilmot, W. i Hocker, J. (2011). Konflikty między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Wosińska, W. (2005). Psychologia życia społecznego. Gdańsk: GWP.

literatura uzupełniająca

Abgrall, J. M. (2005). Sekty. Manipulacja psychologiczna. Gdańsk: GWP

Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Brzezińska A. (2004). Socjometria. W: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Gdańsk: GWP

Clarke, D. (2005). Zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Gdańsk: GWP

Doliński, D. ( 2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.

Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Griskevicius, V., Tybur, J., Sundie, J., Cialdini, R., Miller, G. i Kenrick D. (2007). Blatant benevolence and conspicuous consumption: When romantic motives elicit strategic costly signals, Journal of Personality and Social Psychology, 93, 85-102.

Herman, J. L. (1998). Przemoc. Uraz psychiczny i powrót do równowagi. Gdańsk: GWP.

Horgan, J. (2008). Psychologia terroryzmu. Warszawa; Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jarymowicz M. (1980). Makiawelizm - osobowość ludzi nastawionych na manipulowanie innymi. W: J. Reykowski (red.). Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi. Warszawa: PWN

Krahe, B. (2004). Agresja. Gdańsk: GWP

Lachowicz – Tabaczek, K. (2001). Praktyczna psychologia sprzedaży. Zastosowania teorii motywacji oraz teorii komunikacji do wspomagania decyzji konsumenckich [w] tejże (red.). Psychologia społeczna w zastosowaniach. Od teorii do praktyki. Wrocław: Wydawnictwo atla2.

Leary, M. (1999). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk, GWP.

Leathers, D.G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN.

Lewicka, M. i Grzelak, J. (red.) (2002). Jednostka i społeczeństwo. Gdańsk: GWP

Nęcki, Z. (1999). Wzajemna atrakcyjność. Warszawa: KiW.

Nęcki, Z. (2000). Negocjacje w biznesie. Kraków: Antykwa

Pratkanis, A. i Aronson, E. (2007). Wiek propagandy. Warszawa: PWN

Reykowski, J. (red.) (1976). Osobowość a społeczne zachowanie ludzi. KiW. Warszawa.

Stephan, W.C. i Stephan, C.W. (1999). Wywieranie wpływu przez grupy. Gdańsk: GWP

Szmajke, A. (1999). Autoprezentacja: maski, pozy, miny. Olsztyn: Consulting.

Witkowski, T. (2000). Psychomanipulacje. Wrocław: Oficyna Wydawnicza UNUS.

Wojciszke, B. (1993). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

1. Wpływ sytuacji społecznych.

2. Reguły wpływu społecznego.

3. Techniki wpływu społecznego.

4. Manipulacja w sektach.

5. Manipulacja w bliskich związkach.

6. Miłość i bliskie związki.

7. Autoprezentacja.

8. Atrakcyjność interpersonalna.

9. Grupy społeczne.

10. Agresja w stosunkach między ludzkich

11. Konflikty i negocjacje.

12. Zachowania prospołeczne.

13. Reklama w środkach masowego przekazu.

14. Psychologia społeczna a środowisko.

15. Egzamin

Metody dydaktyczne:

Metody oparte na słowie, prezentacje multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin

Egzamin pisemny zawierający pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści.

Wymagana jest wiedza z zakresu literatury podstawowej oraz treści omawianych na wykładach oraz umiejętność wyprowadzania wniosków z analizowanych ujęć teoretycznych psychologii społecznej. Egzamin odbędzie się w sesji egzaminacyjnej.

Skala ocen:

51%-60% wyniki maksymalnego) – dostateczny (3,0; E)

61%-70% - dostateczny plus (3,5; D)

71%-80% - dobry (4,0; C)

81%-90% - dobry plus (4,5; B)

91%-100% - bardzo dobry (5,0; A)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)