Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 1. Warsztaty kreatywności [06-PS-SM-101.01] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet 1. Warsztaty kreatywności [06-PS-SM-101.01]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Michał Brol
Literatura:

Kaufman J. C., Kreatywność, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011, M. Karwowski, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009, Szmidt K. J., ABC kreatywności, Wyd. Difin, Warszawa 2010, Robinson K., Oblicza Umysłu. Ucząc się kreatywności, Wyd. Element, Kraków 2010, Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, Wyd. GWP, Gdańsk 2002, Nęcka E. i in., Trening twórczości, Wyd. GWP, Sopot 2012.

Zakres tematów:

Zajęcia obejmować będą praktyczne ćwiczenia oraz poznawanie narzędzi i technik odnoszących się do kreatywności w ramach następujących bloków tematycznych:

Gra symulacyjna i doświadczenie osobiste. Jaka jest granica między tym, co może wyzwolić, a tym, co może hamować kreatywność? Kreatywność, twórczość, pomysłowość, innowacyjność – uporządkowanie pojęć. Odpowiedź psychologii na mity związane z myśleniem i kreatywnością (np. procent wykorzystania mózgu, style uczenia się). Gdzie się mieści kreatywność? Kreatywność a inteligencja, motywacja i osobowość. Zgłębianie kreatywności. Sposoby pomiaru poziomu i stylu twórczości. Konformizm i nonkonformizm a kreatywność. Czy kreatywność ma swoją ciemną stronę? Trening twórczości w aspekcie indywidualnym i grupowym. Szanse i ograniczenia. Twórcze rozwiązywanie problemów – metody na znalezienie pomysłów i idei. Wprowadzanie pomysłów w życie. Reakcje wobec zmiany. Jak uporządkować informacje, wyznaczać cele, ustalać priorytety? Kreatywny zespół. Twoja rola w zespole.

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego.

Metody i kryteria oceniania:

1) Sprawdziany wiadomości w formie pisemnej.

2) Praca w formie pisemnej – przygotowanie projektu zaliczeniowego: twórcza praca pisemna (opowiadanie, wykorzystujące podane na zajęciach wskazówki) lub przedstawienie osoby lub osób twórczych, ludzi, którzy mogą inspirować do kreatywności (zgodnie z wymaganiami podanymi na zajęciach).W tym zadaniu premiowane będzie twórcze podejście do tematu, poziom zaangażowania, nieszablonowość, samodzielność i rzetelność wykonania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)