Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-OP-S1-1SPM]
semestr zimowy 2015/2016
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-OP-S1-1SPM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 35 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Katarzyna Jas-Liszok, Aleksandra Minczanowska |
Literatura: |
1. Siedlaczek A.: Diagnostyka pedagogiczna. Przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki. Częstochowa 1999 2. Skorek E.M. (red.): Terapia pedagogiczna. Tom 1, zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2007 3. Skorek E.M. (red.): Terapia pedagogiczna. Tom 2, zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. Kraków 2004 4. Brągiel J., Badora S. (red.) Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej. Opole 2005. 5. A. Leszczyńska – Rejchert: Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości. Olsztyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie 1. Klaus W. Vopel Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. I-IV Wyd. Jedność Kielce 2. B. Fuchs Gry i zabawy na dobry klimat w grupie. Jedność |
Zakres tematów: |
1-4. Wizytacja oraz hospitacja zajęć w placówkach opiekuńczych 5-9. Wizytacja oraz hospitacja zajęć w instytucjach profilaktyczno-terapeutycznych, psychologicznych i reedukacyjnych. 10-20. Prowadzenie zajęć według wcześniej przygotowanych przez studentów scenariuszy zajęć. Omówienie sposobu prowadzenia zajęć w danej placówce. 21-26. Organizacja imprezy okolicznościowej w wybranej placówce. 27-30. Omówienie charakteru placówki, sposobu jej funkcjonowania oraz realizowanych w danej placówce celach i formach zajęć. |
Metody dydaktyczne: |
Zapoznanie z treścią literatury przybliżającej zakres wsparcia świadczonego przez instytucje profilaktyczno-terapeutyczne, psychologiczne i reedukacyjne, opiekuńcze. Aktywny udział studentów i przygotowanie zajęć. Wnioski i refleksje związane z realizacją celów praktyki. Znajomość treści programowych modułu, umiejętność krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki modułu Obserwacja uczestnicząca, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w prowadzone przez placówkę zadania, aktywizacja w działania praktyczne i weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji |
Metody i kryteria oceniania: |
Zapoznanie z treścią literatury przybliżającej zakres wsparcia świadczonego przez instytucje profilaktyczno-terapeutyczne, psychologiczne i reedukacyjne, opiekuńcze. Aktywny udział studentów i przygotowanie zajęć. Wnioski i refleksje związane z realizacją celów praktyki. Znajomość treści programowych modułu, umiejętność krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki modułu Obserwacja uczestnicząca, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w prowadzone przez placówkę zadania, aktywizacja w działania praktyczne i weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji |
Uwagi: |
POW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.