Fakultet F9B - Mapy wyobrażeń w psychologii [06-PS188kD]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet F9B - Mapy wyobrażeń w psychologii [06-PS188kD] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Mateusz Paliga |
Literatura: |
Bell, P. A., Greene, T. C., Fisher, J. D., Baum, A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Brown, T. (2013). Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Wydawnictwo LIBRON. Johnson, R. D., Lipp, A. (2007). Cognitive mapping: A Process to Support Strategic Planning in an Academic Department, Group Decision and Negotiations 16. 43-60 Kożusznik, B. (2007). Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwa Nieścioruk, K. (2013). Kartograficzny obraz map mentalnych przestrzeni miejskiej i jego prezentacja oraz analiza z zastosowaniem narzędzi systemów informacji geograficznej. Acta Scientiarum Polonorum, Geodesia et Descriptio Terrarum 12 (4), 27-40. Scannell L. Gifford R. (2010). Defining place attachment: A tripartite organizing framework. Journal of Environmental Psychology, 30, 1 – 10. Sekuła, E. A. (2008). Kwartalnik “Studia Regionalne i Lokalne” - Przestrzeń szeroko zamknięta, 3(3). Urbanowicz, B. (2011). Wpływ teorii organizacji pracy na przestrzeń biurową. Architecturae et Atribus 4. 52-65 Walmsley, D. J., Lewis, G. J., (1997). Geografia człowieka. Podejścia behawioralne. Wyd. PWN: Warszawa. Wang, H., Johnson, T. R., Zhang, J. (2001). The Mind’s View of Space. Proceedings of the Third International Conference of Cognitive Science. Beijing, China. 191-198, Zientek, I. (2008). Projektowanie przestrzeni biurowej w aspekcie adaptacji zawodowej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy W Katowicach Nr 1 (4). 67-78 |
Zakres tematów: |
• Wprowadzenie do tematyki map wyobrażeniowych, • Wpływ przestrzeni (środowiska) na człowieka. Percepcja przestrzeni • Zbiór danych, analiza i synteza informacji w procesie tworzenia map wyobrażeniowych • Mapy poznawcze miasta – wyobrażenia wskazujące, • Mapy wyobrażeniowe wartościujące, • Mapa przestrzeni wewnętrznej – wpływ środowiska organizacji na jej uczestników, • Społeczna analiza sieciowa, • Mapowanie wpływu społecznego, • Projektowanie badań własnych, •Wykorzystanie map mentalnych w procesie podejmowania decyzji, •Analiza projektów badawczych wykorzystujących mapy wyobrażeń, •Podsumowanie i zaliczenie zajęć |
Metody dydaktyczne: |
Praca w grupach, gry dydaktyczne, dyskusja, demonstracja i tworzenie narzędzia mapy wyobrażeniowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową stanowi ocena z: grupowego projektu zaliczeniowego (70%), prezentacja projektu na forum (20%) oraz obecność na zajęciach (10%). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.