Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KM-N2-PNJA3-3] semestr zimowy 2015/2016
kreatywne pisanie, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 [02-FA-KM-N2-PNJA3-3]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
kreatywne pisanie [KP], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

Nancy Kress, Characters, Emotion & Viewpoint (Cincinnati: Writer’s Digest Books, 2005).

Adele Ramet, Creative Writing (Oxford: How To Books, 2007).

Jurgen Wolff, Your Writing Coach (London, Boston: Nicholas Brealey Publishing, 2012).

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie: źródła i granice inspiracji w twórczym pisaniu

2. Problematyka fabuły i akcji oraz projektowanie różnych struktur wydarzeń na podstawie rozdziałów „The Magic ‘Why?’” i „Story Secrets,” w: Jurgen Wolff, Your Writing Coach (London, Boston: Nicholas Brealey Publishing, 2012), s. 52-60, 82-104.

3. Strategie budowy postaci na podstawie rozdziału „Creating Powerful People,” w: Jurgen Wolff, Your Writing Coach (London, Boston: Nicholas Brealey Publishing, 2012), s. 61-81.

4. Zasady i sposoby tworzenia opisu, budowy i rozwoju postaci na podstawie rozdziałów „The Motivationally Complicated Character” i „Showing Change in Your Characters,” w: Nancy Kress, Characters, Emotion & Viewpoint (Cincinnati: Writer’s Digest Books, 2005), s. 51-66, 67-77.

5. Zasady i sposoby wprowadzenia i prowadzenia dialogu na podstawie rozdziału „Writing Realistic Dialogue,” w: Adele Ramet, Creative Writing (Oxford: How To Books, 2007), s. 85-98.

6. Metody wykorzystania języka emocji oraz percepcji zmysłowej w celu wywołania zamierzonych reakcji u czytelnika na podstawie rozdziału „Setting and Atmosphere,” w: Adele Ramet, Creative Writing (Oxford: How To Books, 2007), s. 52-66.

7. Zasady konstruowania obiektywnego i subiektywnego punktu widzenia na podstawie rozdziału „Point of View,” w: Nancy Kress, Characters, Emotion & Viewpoint (Cincinnati: Writer’s Digest Books, 2005), s. 158-172.

Metody dydaktyczne:

jak w opisie modułu

Metody i kryteria oceniania:

Ocena prac pisemnych

Poprawność formalna, gramatyczna i stylistyczna pracy pisemnej;

Na podstawie prac pisemnych sprawdzających umiejętności kompozycyjne studenta pisanych na zajęciach i/lub w domu.

W przypadku prac pisanych na zajęciach, czas przeznaczony na wykonanie zadania: do 90 min.

Nieoddanie pracy pisemnej w terminie oznacza otrzymanie oceny niedostatecznej.

Każda próba przedłożenia do oceny pracy w całości lub w części splagiatowanej skutkuje natychmiastowym niezaliczeniem przedmiotu oraz powiadomieniem o tym fakcie Władz Uniwersytetu Śląskiego.

Uwagi:

II rok filologii angielskiej, specjalność: kultura-media-translacja, studia niestacjonarne II stopnia

Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. Więcej nieusprawiedliwionych nieobecności oznacza obniżenie oceny lub niezaliczenie przedmiotu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)