Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anita Pollak |
Literatura: |
Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, A, Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, A, Książek, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne przewodnik do wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Sedno Wydawnictwo Akademickie. Boć, J. (2009). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Kolonia Limited. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Morison, M. (1996). Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Rabiej, M. (2012). Statystyka z programem Statistica. Gliwice: Helion. Sternberg, R.J. (red.) (2011). Recenzowanie prac naukowych w psychologii. Warszawa: PARADYGMAT. Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Wójcik, K. (2012). Piszę pracę akademicką, pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: LEX a Wolters Kluwer business. |
Zakres tematów: |
1. Omówienie indywidualnych problemów badawczych na konspektach prac dyplomowych. 2. Omówienie indywidualnych problemów badawczych na konspektach prac dyplomowych. 3. Struktura pracy w części teoretycznej na przykładach prac studentów. 4. Szczegółowy układ treści teoretycznych i zasady ich tworzenia. 5. Prezentacje wybranych koncepcji teoretycznych - referaty studentów. 6. Prezentacja wybranych koncepcji teoretycznych - referaty studentów. 7. Kwerenda literatury wykorzystanej w pracy - prezentacje studentów. 8. Kwerenda literatury wykorzystanej w pracy - prezentacje studentów. 9. Budowanie modeli badawczych na wybranych przykładach. 10. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy. 11. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy. 12. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy. 13. Prezentacja rozdziałów teoretycznych pracy. 14. Teoretyczne podstawy badań - omówienie. 15. Podsumowanie i zaliczenia. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone w formie konwersatoryjnej, dyskusje kierowane, prezentacje autorskie, ćwiczenia praktyczne w zakresie warsztatu badacza, analiza źródeł pierwotnych i wtórnych; prezentacje referatów przygotowanych przez studentów, indywidualne konsultacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest średnią ważoną poszczególnych weryfikatorów: Semestr 2 - referat (waga 0,3); ustna prezentacja problemu badawczego (waga 0,3); pisemne przedstawienie problematyki badawczej (waga 0,4); |
Uwagi: |
2 semestr seminarium ma na celu poszerzenie wiedzy teoretycznej studentów na wybrany temat oraz przygotowanie ich do dojrzałego pod względem metodologicznym opracowania własnych badań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.