PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB]
semestr zimowy 2015/2016
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 15:00 - 17:00
sala 225 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dagna Kocur |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: -Brzezińska A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gadńsk: GWP, -Dąbrowska T.E. Wojciechowska-Charlak B. (2005). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: Wydawnictwo UMCS, -Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk: GWP. -Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, literatura uzupełniająca: -Gordon T. (2007). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, -Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, |
Zakres tematów: |
1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. 2. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Kontakty społeczne ucznia. Grupa rówieśnicza. 3. Wspomaganie motywacji do uczenia się. 4. Relacje nauczyciel uczeń. Osobowość nauczyciela. Progi edukacyjne. 5. Problemy uczniów. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania. 6. Kierowanie klasą i jej kontrola. Inne formy aktywności młodzieży. 7. Kolokwium. Podsumowanie zajęć. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia z oceny z kolokwium oraz opracowania projektu; Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest obecność na minimum 90% zajęć |
Uwagi: |
Grupa konwersatoryjna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.