Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB] semestr zimowy 2015/2016
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 15:00 - 17:00
sala 225
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dagna Kocur
Literatura:

literatura obowiązkowa:

-Brzezińska A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gadńsk: GWP,

-Dąbrowska T.E. Wojciechowska-Charlak B. (2005). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: Wydawnictwo UMCS,

-Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk: GWP.

-Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo,

literatura uzupełniająca:

-Gordon T. (2007). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX,

-Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo,

Zakres tematów:

1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.

2. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Kontakty społeczne ucznia. Grupa rówieśnicza.

3. Wspomaganie motywacji do uczenia się.

4. Relacje nauczyciel uczeń. Osobowość nauczyciela. Progi edukacyjne.

5. Problemy uczniów. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania.

6. Kierowanie klasą i jej kontrola. Inne formy aktywności młodzieży.

7. Kolokwium. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

Średnia z oceny z kolokwium oraz opracowania projektu; Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest obecność na minimum 90% zajęć

Uwagi:

Grupa konwersatoryjna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)