Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-R-S1-19]
semestr zimowy 2015/2016
Praktyka,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) [06-PE-R-S1-19] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Front-Dziurkowska |
Literatura: |
DOPALACZE, narkotyki : niewinny początek / red. Leszek Jurek. - Rybnik : Śląskie Centrum Wydawniczo-Handlowe, 2010 KORCZAK Jarosław : Współczesne "dopalacze" - zjawisko i zagrożenia // W: Narkomania : spojrzenie wielowymiarowe / red. nauk. Mariusz Jędrzejko. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora ; Warszawa : Oficyna wydawnicza ASPRA-JR, 2009. - S. 267-326 WARECKI Krzysztof : Dopalacze. - Radom : "Polwen", 2010 BUKOWSKA Bogusława : Dopalaczom, podobnie jak narkotykom, mówimy: "Nie!" / rozm. Tadeusz Pilcyn // Świat Problemów. - 2010, nr 12, s. 12-14 BUKOWSKA Bogusława, KIDAWA Michał, CHOJECKI Dawid : Dopalacze // Remedium. - 2009, nr 5, s. 30-31 DOPALACZE mogą cię wypalić / oprac. Magda Wójcik // Remedium. - 2009, nr 2, s. 20 Dowartościowanie ojcostwa istotnym czynnikiem wsparcia dziecka i rodziny / Sławomir Baran // W: Dziecko i rodzina : społeczne powinności opieki i wychowania / pod red. Urszuli Grucy-Miąsik. Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2007. S. 94-107 Ewolucja kulturowych wzorów ojcostwa w kontekście socjo-antropologicznym / Anna Ceranek-Dadas, Elżbieta Neumann-Schmidtke // W: Dziecko : edukacyjne i pomocowe oferty małych ojczyzn : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Frąckowiaka. Poznań Wągrowiec : Polskie Towarzystwo Pedagogiczne : "Garmond", 2005. S. 127-145 Relacje ojciec -dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego / Tomasz Sosnowski // W: Dziecko - sukcesy i porażki / pod red. Rafała Piwowarskiego. Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2007. S. 418-424 Wpływy nieobecności ojca na rozwój i zachowanie dziecka w wieku przedszkolnym / Marianna Styczyńska // W: Rodzina wobec zagrożeń / red. nauk. Małgorzata Duda. Kraków : Wydaw. Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, 2008. S. 99-106 Czego nie wiedzą ojcowie? / Krzysztof A. Wojcieszek // Świat Problemów 2007, nr 1, s. 5&8 Ojcostwo -kierunki przemiany roli / Anna Ceranek-Dadas, Elżbieta Neumann-Schmidtke // Pedagogika Społeczna 2004, nr 2-4, s. 37-50 CHOJNACKA-SZAWŁOWSKA Gabriela : Ocena zagrożenia chorobą nowotworową przez palących i niepalących // W: Kliniczne i sądowo-penitencjarne aspekty funkcjonowania człowieka / red. nauk. Gabriela Chojnacka-Szawłowska, Beata Pastwa-Wojciechowska. - Kraków : "Impuls", 2007. - S. 135-145 JACENNIK Barbara : Strategie dla zdrowia : kształtowanie zachowań zdrowotnych poprzez środowisko. - Warszawa : "Vizja Press&It", 2008. - S. 87-102: Palenie tytoniu WSPÓŁCZESNE teorie uzależnień od substancji psychoaktywnych / red. nauk. Mariusz Jędrzejko. - Pułtusk: Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora ; Warszawa : Oficyna Wydaw. ASPRA-JR, 2009 HLADIK Anna : "HIV- fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków // W:Dewiacyjne aspekty współczesnego świata: przejawy - zapobieganie - terapia / red. Małgorzata Prokosz. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2005. - S. 247-254 JUSZCZYK Jacek : Vademecum AIDS. - Poznań : Kantor Wydawniczy SAWW, 1990 CIASTOŃ - PRZECŁAWSKA Elżbieta : HIV i AIDS w kampaniach społecznych w Polsce - doświadczenia i wnioski // Remedium. - 2003, nr 12, s. 28-29 GÓRECKI Paweł : Seksbomba: skazani na pandemię AIDS // Wprost. - 2003, nr 41, s. 82-83 KONIECZNY Grażyna, SOKOLUK Wiesław : Niebezpieczeństwa można uniknąć // Remedium. - 2005, nr 9, s. 10-11 BIEDROŃ Małgorzata : Zajęcia podejmowane w czasie wolnym jako wyznacznik pozycji społecznej jednostki // W: Homo creator czy homo ludens? : nowe formy aktywności i spędzania czasu wolnego / red. nauk. Wojciech Muszyński, Marek Sokołowski. - Toruń, 2008. - S. 250-258 CZAS wolny : refleksje, dylematy, perspektywy / red. Dorota Mroczkowska. - Warszawa : "Difin", 2011 CZERNECKA Julita : Imprezowicze czy pracoholicy? - weekendowe życie polskich singli// W: "Nowy wspaniały świat?" : moda, konsumpcja i rozrywka jako nowe style życia / red. nauk. Wojciech Muszyński. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. - 246-259 CZEREPANIAK- WALCZAK Maria : Wychowanie do czasu wolnego: poszukiwanie miejsca dla "Homo ludens" w świecie "Homo faber" // W: Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie. T. 2 / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak . - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2007. - S. 303-324 BŁAŻEJCZYK Gabriela : Rekreacja fizyczna a czas wolny // Lider. - 2008, nr 2, s. 15-16 GUTKOWSKA Krystyna, MURAWSKA Anna : Zagospodarowanie czasu wolnego w miejskich i wiejskich gospodarstwach domowych // Polityka Społeczna. - 2011, nr 8, s. 22-29 GUTKOWSKA Krystyna, MURAWSKA Anna : Zagospodarowanie czasu wolnego w miejskich i wiejskich gospodarstwach domowych // Polityka Społeczna. - 2011, nr 8, s. 22-29 Stres - sztuka życia / Roman Zawadzki. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. – 184 s. Rozpowszechnienie zdarzeń traumatycznych wśród więźniów osadzonych w zakładach karnych / Ewelina Kaczmarczyk // Nowiny Psychologiczne. – 2004, nr 3, s. 73-87 Stres ujarzmiony / Katarzyna Kosińska-Dec // Charaktery. – 2005, nr 12, s. 53-54 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: JABŁOŃSKI Piotr : Moda na chemię / rozm. przepr. Mira Prajsner // Remedium. - 2011, nr 3, s. 4-5 KIDAWA Michał : Dopalacze - przejściowa moda czy realne zagrożenie?. - Bibliogr. // Serwis Informacyjny Narkomania. - 2009, nr 1, s. 2-5 KORZYCKA-STELMACH Magdalena : Dopalacze - charakterystyka problemu w ujęciu społeczno-prawn ym . - Bibliogr. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. - 2011, nr 2, s. 22-[27] |
Zakres tematów: |
W zależności od placówki student przygotowuje samodzielnie program, prezentację multimedialną wraz z konspektem zajęć niezbędnych do realizacji zajęć w grupie dzieci / młodzieży szkolnej oraz osób dorosłych przebywających w jednostce penitencjarnej. Program o charakterze profilaktyczno-edukacyjnym dostosowany do zakresu działalności statutowej placówki. Student zobowiązany jest do zapoznania się ze specyfiką placówki uwzględniając przy tym jej strukturę organizacyjną, funkcję oraz zadania. Student w trakcie praktyk poznaje specyfikę pracy wychowawcy, jego rolę – poznając wszystkie pozytywne i negatywne aspekty pracy jakie pojawiają się w danej placówce. |
Metody dydaktyczne: |
metoda poszukująca - problemowa, ćwiczeniowo-praktyczna, metoda podająca z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje program wraz z prezentacją oraz konspektem zajęć, który jest realizowany w ramach zajęć profilaktycznych w placówce. Zajęcia prowadzone przez studenta będą hospitowane przez specjalistę. Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania placówki oraz potrafi przygotować konspekt zajęć profilaktycznych oraz dokonać samooceny z przygotowania oraz realizacji zajęć podczas praktyki |
Uwagi: |
obecność obowiązkowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.