Seminarium (sem. 3) 06-PE-R-S1-21.2
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 3
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (sem. 3) 06-PE-R-S1-21.2 | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Ewa Jarosz | |||
Literatura: |
Aktualna jak i klasyczna literatura metodologiczna z zakresu metodologii ogólnej, ilościowej i jakościowej oraz literatura przedmiotowa według wyboru studenta w ramach proponowanych a następnie realizowanych tematów. Przykładowe pozycje metodologiczne: Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Warszawa 2001 Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe... Warszawa 2000 S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010 E.Babbie: Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003 U.Flick, Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010 Badania jakościowe. Metody i narzędzia, pod red. D. Jemielniaka, Warszawa 2012 Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007 |
|||
Zakres tematów: |
Przygotowanie procedury badawczej. Budowa i weryfikacja narzędzi badawczych Dobór próby i terenu badań. Realizacja badań pilotażowych doskonalenie narzędzi badawczych i modyfikacje w procedurze badawczej. Opis metodologiczny - zasady konstruowania i narracji przygotowywanie opisu własnych założeń metodologicznych pracy |
|||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, metoda krytyczna, analiza egzemplifikacji opisów metodologicznych, konsultacje indywidualne studenta z promotorem |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena odnosi się przede wszystkim do poziomu aktywności studenta na seminarium oraz jakości przygotowanego opisu metodologicznego (według przedstawionych standardów zawartości i narracji) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.