Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 3) 06-PE-R-S1-21.2
semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (sem. 3) 06-PE-R-S1-21.2
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Jarosz
Literatura:

Aktualna jak i klasyczna literatura metodologiczna z zakresu metodologii ogólnej, ilościowej i jakościowej oraz literatura przedmiotowa według wyboru studenta w ramach proponowanych a następnie realizowanych tematów. Przykładowe pozycje metodologiczne:

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Warszawa 2001

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe... Warszawa 2000

S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010

E.Babbie: Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003

U.Flick, Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998.

Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010

Badania jakościowe. Metody i narzędzia, pod red. D. Jemielniaka, Warszawa 2012

Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007

Zakres tematów:

Przygotowanie procedury badawczej.

Budowa i weryfikacja narzędzi badawczych

Dobór próby i terenu badań. Realizacja badań pilotażowych

doskonalenie narzędzi badawczych i modyfikacje w procedurze badawczej.

Opis metodologiczny - zasady konstruowania i narracji

przygotowywanie opisu własnych założeń metodologicznych pracy

Metody dydaktyczne:

dyskusja, metoda krytyczna, analiza egzemplifikacji opisów metodologicznych, konsultacje indywidualne studenta z promotorem

Metody i kryteria oceniania:

Ocena odnosi się przede wszystkim do poziomu aktywności studenta na seminarium oraz jakości przygotowanego opisu metodologicznego (według przedstawionych standardów zawartości i narracji)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.