Seminarium (sem. 1) [06-PE-EWP-S1-38]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium (sem. 1) [06-PE-EWP-S1-38] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Mnich |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Juszczyk S. (1998). Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Kraków. 2. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. 3. Łobocki M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków. 4. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa. 5. Zaczyński W. (1995). Praca badawcza nauczyciela. Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Boć J. , Miodek J. (konsultacja filologiczna). (2006).Jak pisać pracę magisterską. Wrocław. 2. Dudziak A., Żejmo A., (2008). Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów. Warszawa. 3. Duraj – Nowakowa K.: Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003 4. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997 5. Zaczyński W. (1995). Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich. Warszawa. |
Zakres tematów: |
TEMATYKA SEMINARIUM: 1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy. 2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego 3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych 4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu 5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych 6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych 7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań) 8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych OBSZARY TEMATYCZNE PRAC DYPLOMOWYCH Proponowana tematyka seminarium licencjackiego koncentruje się wokół zagadnień związanych z edukacją przedszkolną i wczesnoszkolną. Jako obszary badań proponuje się: 1. Metody mnemotechniczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej i sposoby ich wykorzystania. 2. Gotowość szkolna dzieci przedszkolnych – gotowość psychomotoryczna, gotowość do nauki czytania i pisania, gotowość do uczenia się matematyki, gotowość grafomotoryczna. 3. Adaptacja dziecka do warunków przedszkola. 4. Obowiązek szkolny dzieci sześcioletnich w opinii rodziców i nauczycieli. 5. Kształcenie językowe w edukacji początkowej. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja w grupie, rozmowy indywidualne, prezentacje indywidualne |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Semestr I - wybór problemu badawczego, dobór materiałów źródłowych, określenie zarysu planowanych badań: dobór metod i technik badawczych, wybór grupy badawczej i terenu badań. Ocenie podlega: -aktywność na zajęciach, samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych, jakość prezentowanej koncepcji badawczej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.