Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Brosch
Strona domowa grupy: http://annabrosch.pl
Literatura:

Literatura podstawowa:

Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999

T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak,

Warszawa 2001

Wł. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP S.A, Warszawa 1995

Literatura uzupełniająca:

J.Boć, J.Miodek (konsultacja filologiczna), Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006

K. Duraj – Nowakowa, Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003

M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997

Zakres tematów:

TEMATYKA SEMINARIUM:

1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy.

2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego

3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych

4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu

5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych

6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych

7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań)

8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych

OBSZARY TEMATYCZNE PRAC DYPLOMOWYCH

Proponowana tematyka seminarium licencjackiego koncentruje się

wokół zagadnień związanych z edukacją przedszkolną

i wczesnoszkolną. W szczególności:

1. Różne aspekty funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej – klasie szkolnej i grupie przedszkolnej.

2. Trudności i sukcesy edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

3. Funkcjonowanie dziecka w rodzinie.

4. Czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.

5. Oddziaływanie przekazów medialnych na zachowania dzieci.

6. Komunikacja za pośrednictwem mediów elektronicznych.

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Semestr I - wybór tematu, dobór materiałów źródłowych, prezentacja części teoretycznej pracy.

Semestr II - opracowanie metodologii prowadzonych badań oraz sporządzenie narzędzi badawczych

Semestr III - dokonanie analizy ilościowej i jakościowej zebranego materiału empirycznego

Semestr IV - przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej.

Ocenie podlegają następujące elementy:

- aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych

- samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych

- jakość zaprezentowanych fragmentów pracy dyplomowej

Skala ocen:

5,0 – bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, praca dyplomowa w pełni oryginalna, dobrze wykorzystująca literaturę

źródłową i literaturę przedmiotu, nienaganna pod względem formalnym i językowym

4,5 – jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalno-językowej w pracy dyplomowej

4,0 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca dyplomowa poprawna, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej

3,5 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej

3,0 – znaczne braki w wiedzy, praca merytorycznie słaba, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej

2,0 – niedopuszczalne braki w wiedzy, praca bezwartościowa pod względem merytorycznym, niedopuszczalne błędy językowe i formalne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.