Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Tomasz Huk |
Literatura: |
Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000 M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999 T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak, Warszawa 2001 Wł. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP S.A, Warszawa 1995 Literatura uzupełniająca: J.Boć, J.Miodek (konsultacja filologiczna), Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2006 K. Duraj – Nowakowa, Studiowanie literatury przedmiotu, Wyd. U. J., Kraków 2003 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997 |
Zakres tematów: |
TEMATYKA SEMINARIUM: 1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy. 2. Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego 3. Wybór problematyki badań własnych – prezentowanie przedmiotu i celów projektowanych badań własnych 4. Gromadzenie i analiza literatury przedmiotu 5. Prezentowanie problemów badawczych w badaniach własnych 6. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych 7. Czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem badań (wybór terenu badań, przygotowanie narzędzi do badań) 8. Analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych danych empirycznych |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Semestr I - wybór tematu, dobór materiałów źródłowych, prezentacja części teoretycznej pracy. Semestr II - opracowanie metodologii prowadzonych badań oraz sporządzenie narzędzi badawczych Semestr III - dokonanie analizy ilościowej i jakościowej zebranego materiału empirycznego Semestr IV - przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej. Ocenie podlegają następujące elementy: - aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych - samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych - jakość zaprezentowanych fragmentów pracy dyplomowej Skala ocen: 5,0 – bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, praca dyplomowa w pełni oryginalna, dobrze wykorzystująca literaturę źródłową i literaturę przedmiotu, nienaganna pod względem formalnym i językowym 4,5 – jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalno-językowej w pracy dyplomowej 4,0 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca dyplomowa poprawna, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej 3,5 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej 3,0 – znaczne braki w wiedzy, praca merytorycznie słaba, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej 2,0 – niedopuszczalne braki w wiedzy, praca bezwartościowa pod względem merytorycznym, niedopuszczalne błędy językowe i formalne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.