Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 6

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Hewilia Hetmańczyk
Literatura:

1. Denzin N., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, Wyd. T.I., Warszawa 2010.

2. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011.

3. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005.

4. Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013.

5. Juszczyk S., Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

6. Juszczyk S., Statystyka dla pedagogów, Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

7. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.

8. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, „Impuls”, Kraków 1999 lub 2001.

9. Nowak S., Metodologia badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 2007.

10. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Wyd. GWP, Gdańsk 2010.

11. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

12. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1998.

13. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, „Impuls”, Kraków 2001.

14. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, „Impuls”, Kraków 1997.

15. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.

Zakres tematów:

- Zasady prowadzenia badań empirycznych.

- Zasady opracowywania wyników badań.

- Tabelaryczne oraz graficzne przedstawianie wyników badań.

- Interpretacja wyników badań.

- Struktura (kolejność) wyników badań zamieszczanych w pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne:

Rozmowa, dyskusja, konsultacja, trening twórczego myślenia.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegać będzie zaangażowanie studenta (w tym frekwencja na seminarium) oraz postępy w zakresie opracowania części empirycznej pracy licencjackiej.

Seminarium licencjackie (III semestr) przygotowuje studenta do samodzielnego przeprowadzenia badań empirycznych oraz interpretacji wyników, a następnie napisania części empirycznej pracy dyplomowej.

Uwagi:

Potwierdzenie zgody przez dyrektora przedszkola, szkoły na realizację badań własnych studenta. Teren badań i populacja badawcza.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.