Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Krasoń
Literatura:

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005

Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009

Zakres tematów:

Tematyka seminarium koncentruje się na zagadnieniach związanych ze specjalnością studiów, czyli dotyczy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i będzie precyzowana stosownie do ustaleń poczynionych indywidualnie dla każdego uczestnika.

Poruszane zagadnienia wspólne w 1 semestrze głównie podejmą kwestie metodologiczne, umożliwiające sporządzenie podstaw badań

własnych z wyborem orientacji jakościowej lub ilościowej oraz konstruowanie/wybór narzędzi.

Metody dydaktyczne:

Pierwsze i drugie spotkanie na początku roku akademickiego to wykład egzemplifikowany materiałem ikonicznym, poświęcony ukazaniu możliwych strategii badawczych, orientacji jakościowej i ilościowej oraz porządku przygotowania konspektu badań (tzw. szymla metodologicznego.) Dalsze spotkania seminaryjne mają charakter interaktywny, zatem główną metodą jest rozmowa, zaś obiektem wokół którego jest ona zorientowana uczyniono zagadnienie badane przez poszczególnych uczestników zajęć.

Przygotowanie zarysu badań wykorzystuje metodę projektową. Każda zaś propozycja badawcza poddana zostaje dyskusji.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia semestru I jest:

1/ złożenie pisemnego i zatwierdzonego przez prowadzącą opracowania konspektu metodologicznego (szymla) ze wskazaniem:

przedmiotu, celu, problematyki i metod badań, jakie planujemy rozpocząć;

2/ sporządzenie narzędzi niezbędnych do gromadzenia materiału empirycznego i zaakceptowanie go na seminarium;

3/ kwerenda literatury przedmiotowej, złożenie bibliografii związanej z tematyką pracy;

4/ ustalenie konkretnej placówki oświatowej, w której przewidziane jest prowadzenie badań własnych (niezbędne jest pisemne uzyskanie zgody kierownika, po złożeniu wniosku na prowadzenie badań).

Oceniana będzie poprawność przygotowania narzędzi i szymla oraz terminowość realizacji zadań.

Uwagi:

Osoby. które nie mogą uczestniczyć w zajęciach proszę o kontakt mailowy: katarzyna.krason@us.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)