Seminarium licencjackie [13-EP-S1-SL2]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [13-EP-S1-SL2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Giełdoń-Paszek |
Literatura: |
1.Mendel T., Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji. Poznań 1996. 2. Duraj- Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Wydawnictwo UJ, Kraków 2002. 3. Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego: jak pisać pracę magisterską? Lublin 1971. Pozostała lista lektur jest uzależniona od od tematu pracy pisemnej realizowanej przez studenta |
Zakres tematów: |
Treści seminarium koncentrują się na trzech obszarach: 1) pogłębianiu świadomości metodologicznej oraz umiejętności zastosowania w pracy teoretycznej wybranych koncepcji interpretacyjnych (taktyki badawcze, syntetyczny przegląd stanowisk metodologicznych, podstawowych taktyk opisu i interpretacji dzieła sztuki oraz „tekstu kultury”); 2) wykształceniu niezbędnych umiejętności związanych z przygotowywaniem i redagowaniem rozbudowanych prac pisemnych (w tym pracy magisterskiej), jak również umiejętności w zakresie różnych form wystąpień ustnych i prezentacji multimedialnych (studenci konstruują konspekt rozprawy magisterskiej, dokonują kwerendy bibliograficznej i rozpoczynają pracę nad tekstem); 3) opracowywaniu wyjściowego zagadnienia problemowego, które następnie podlega dookreśleniu tak w zakresie perspektyw interpretacyjnych, jak i ewentualnej taktyki metodologicznej i opracowaniu go w formie pisemnej Zakres tematyczny prac magisterskich pozostaje do wyboru |
Metody dydaktyczne: |
konwersatorium, ćwiczenia, metody typowe dla pracy seminaryjnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Student umie analizować wskazaną (wybraną) problematykę, ze świadomością metodologii; świadomie obierać strategię interpretacyjną; potrafi konstruować wypowiedź ustną; formułować pytania krytyczne. Zna wybrane elementy teorii sztuki. Dysponuje umiejętnością opisu i analizy dzieła sztuki z uwzględnieniem elementów formalnych, kontekstowych i metodologicznych. Potrafi selektywnie i twórczo wykorzystać wiedzę w prezentacji wybranej problematyki i w dyskusji o sztuce. Uwzględniając efekty kształcenia przedmiotu pod uwagę będą brane następujące kryteria oceny: jakość wypowiedzi ustnej; techniczna umiejętność konstruowania wypowiedzi ustnej stopień zaangażowania w konstruowanie pracy pisemnej (kwerendy bibliograficzne, znajomość tematu na podstawie przeczytanych lektur) na podstawie referowanej problematyki Na podstawie wystąpień na forum seminarium – prezentacja problematyki własnej pracy oceniana jest wiedza merytoryczna, jakość refleksji na temat szeroko pojętej kultury artystycznej, zaangażowanie w redagowanie pracy licencjackiej stopień przyswojenia sobie wiedzy teoretycznej z obszaru humanistyki i nauk o sztuce (szczególnie z zakresu metodologii). Niezbędne do zaliczenia jest opracowanie 50% pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.