Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej [06-PE-OP-N2-01]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej [06-PE-OP-N2-01] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Sulik |
Literatura: |
j.w |
Zakres tematów: |
TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ 1. Zajęcia wprowadzające: przedstawienie problematyki oraz specyfiki przedmiotu, bibliografii, ustalenie kryteriów uzyskania zaliczenia. 2. Pedagogika opiekuńcza w świetle cech określających jej tożsamość: przedmiot poznania, model opieki, swoiste funkcje pedagogiki opiekuńczej, relacje z innymi dyscyplinami naukowymi. 3. Opiekun - Wychowawca – szkic do portretu inspirowany przeszłością i współczesnością. 4. Opieka jako kategoria rodzinna w kontekście doświadczeń biograficznych. 5. Postawy opiekuńcze a postawy rodzicielskie i wychowawcze – gra symulacyjna. 6. Atmosfera opieki i atmosfera wychowania – w poszukiwaniu harmonii. 7. Opieka wychowawcza i jej zasady. 8. Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej – podstawowe zagadnienia. Analiza przykładowego planu pracy. 9. Praca w placówkach opiekuńczo-wychowawczych – w poszukiwaniu inspiracji. 10. Podsumowanie zajęć, przedstawienie projektów zaliczeniowych oraz uzyskanie zaliczenia. |
Metody dydaktyczne: |
j.w |
Metody i kryteria oceniania: |
j.w |
Uwagi: |
j.w |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.