Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gerontologia społeczna [06-PE-OP-N2-03] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Gerontologia społeczna [06-PE-OP-N2-03]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Majewska-Kafarowska
Literatura:

Szatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M., Podstawy gerontologii społecznej, Warszawa 2006

Zych A., Człowiek wobec starości, Szkice z gerontologii społecznej, Katowice 1999

Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka: praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2010, rozdział: późna dorosłość.

Leszczyńska-Rejchert A., Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości, Olsztyn 2006

Szukalski P. (red.), Przygotowanie do starości. Polacy wobec starzenia się. Warszawa 2009

Szarota Z., Starzenie się i starość w wymiarze instytucjonalnego wsparcia. Kraków 2010

Tobiasz-Adamczyk B., Przemoc wobec osób starszych, Kraków 2009

Synak B., Polska starość, Gdańsk 2003

Zych A.A. Przekraczając smugę cienia. Szkice z gerontologii i tanatologii. Katowice 2011.

Zakres tematów:

1. Starość i starzenie się – biologiczne, społeczne, biograficzne wymiary starzenia się

i starości kobiet i mężczyzn w kontekście całożyciowych koncepcji rozwoju.

2. Uczestnictwo seniorów w edukacji jako droga uniknięcia bądź radzenia sobie z wykluczeniem, marginalizacją.

3. Człowiek stary w rodzinie w mieście i na wsi – przemiany i problemy.

4. Starość i śmierć jako element życia – implikacje pedagogiczne.

5. Przygotowanie i wychowanie do starości w rodzinie, szkole, społeczeństwie. Czy potrzebne i realne?

Metody dydaktyczne:

dyskusja, analiza przypadków, prezentacje, rozwiązywanie problemów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z ćwiczeń składa się z oceny z kolokwium/projektu jak też aktywności i zaangażowania studenta w trakcie ćwiczeń (odnotowane przez prowadzącego w postaci +)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)