Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-ZTP-S1-1SPM]
semestr zimowy 2015/2016
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-ZTP-S1-1SPM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz |
Literatura: |
Uszyńska-Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M., Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 2013. Nyczaj-Drąg M., Soroka-Fedorczuk A., Skwarek B., Oferty zajęc edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wydanie I 2014. Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Kraków 2014. Michalak R., Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej. Poznań 2004. Dąbrowska-Jabłońska I., Terapia dzieci i młodzieży. Metody i techniki pomocy psychopedagogicznej. Kraków 2008. |
Zakres tematów: |
Zapoznanie się z pracą dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczą szkoły. Obserwacja pracy nauczyciela połączona ze szczegółową analizą zajęc. Cwiczenia w rozpoznawaniu specyficznych potrzeb uczniów z deficytami rozwojowymi. Opracowywanie scenariusza zajęc oraz przygotowywanie pomocy edukacyjnych. Sporządzenie sprawozdania z praktyk. |
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja zajęc prowadzonych przez nauczyciela. Samodzielne prowadzenie zajęc przez studentów. Dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ustalana jest na podstawie obserwacji zajęc prowadzonych w szkole przez studentów (scenariusz zajęc, przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie) oraz sporządzonego przez studenta sprawozdania. |
Uwagi: |
ZEWITP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.