Śródroczna praktyka metodyczna 12-PE-ZTP-S1-1SPM
semestr zimowy 2015/2016
Praktyka,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Śródroczna praktyka metodyczna 12-PE-ZTP-S1-1SPM | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 15 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | |||
Literatura: |
Uszyńska-Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M., Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 2013. Nyczaj-Drąg M., Soroka-Fedorczuk A., Skwarek B., Oferty zajęc edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wydanie I 2014. Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Kraków 2014. Michalak R., Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej. Poznań 2004. Dąbrowska-Jabłońska I., Terapia dzieci i młodzieży. Metody i techniki pomocy psychopedagogicznej. Kraków 2008. |
|||
Zakres tematów: |
Zapoznanie się z pracą dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczą szkoły. Obserwacja pracy nauczyciela połączona ze szczegółową analizą zajęc. Cwiczenia w rozpoznawaniu specyficznych potrzeb uczniów z deficytami rozwojowymi. Opracowywanie scenariusza zajęc oraz przygotowywanie pomocy edukacyjnych. Sporządzenie sprawozdania z praktyk. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja zajęc prowadzonych przez nauczyciela. Samodzielne prowadzenie zajęc przez studentów. Dyskusja. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ustalana jest na podstawie obserwacji zajęc prowadzonych w szkole przez studentów (scenariusz zajęc, przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie) oraz sporządzonego przez studenta sprawozdania. |
|||
Uwagi: |
ZEWITP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.