Pracownia uzupełniająca specjalność - witraż lub intermedia [13-EPRA-S1-WI1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pracownia uzupełniająca specjalność - witraż lub intermedia [13-EPRA-S1-WI1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula |
Literatura: |
Forresta Don, Mergier Alain, Serexhe Bernhard, Ewolucja interfejsu. Między sztuką a technologią, przeł. O. i W. Kubińscy, “Magazyn Sztuki”, 1997, nr 1-2 (13-14), s. 90-110. -Higgins Dick, Intermedia, przeł. M. i T. Zielińscy, [w:] tenże, Intermedia i inne eseje, wybór i oprac. Piotr Rypson, wyd. Akademia Ruchu, Warszawa 1985, s. 11-28 [lub w:] tenże, Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, przeł. P. Rypson, wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000. -Rypson Piotr, Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, wyd. Akademia Ruchu, Warszawa 1989. -Sajewska Dorota, Intermedialność jako realność, www.malta-festival.com.pl/pl/binary/68/intermedialnosc.doc. -Virilio Paul, David Catherine, Ślepe pole sztuki, tłum. E. Mikinia, „Magazyn Sztuki”, 1997, nr 3-4 (15-16), s. 103-115. |
Zakres tematów: |
Program pracowni Intermediów zorientowany jest na problematykę sztuki aktualnej w zakresie dynamicznie rozwijających się nowych mediów i technologii przekazu oraz eksperymentalnych zjawisk pojawiających się w obrębie istniejących wcześniej dyscyplin klasycznych .Zapoznanie studentów z wybranymi, podstawowymi zagadnieniami związanymi z pojmowaniem i funkcjonowaniem intermedialności w sztukach wizualnych w aspektach teoretycznym i praktyki artystycznej w kontekście technicznych środków komunikacji. Prezentacja wybranych realizacji intermedialnych. |
Metody dydaktyczne: |
Student poznaje metody organizacji przestrzeni zamkniętej i otwartej ,działania wizualne i audiowizualne realizowane w różnych mediach w powiązaniu ze sztuką ,nauką i techniką. Podejmuje próby łączenie realnej przestrzeni trójwymiarowej z przestrzenią wirtualną , posiada umiejętność przygotowania i kreowania komunikatu medialnego w oparciu o wiedzę i umiejętność posługiwania się technikami wizualnymi i audiowizualnymi .Realizuje zadania z działaniami z obszaru przestrzeni publicznej. Program pracowni jest szczególnie zorientowany na problematyke sztuki aktualnej w obszarze dynamicznie rozwijających się nowych mediów i technologii przekazu oraz eksperymentalnych zjawisk w obrębie dyscyplin sztuk klasycznych .Student wykorzystuje świadomie i twórczo techniki Inter i multimedialne zapoznając się wcześniej z szeroką panorama różnorodnych współczesnych zjawisk i praktyk artystycznych oraz szeroko pojętej kultury współczesnej .Istotą programu pracowni jest wyodrębnienie i definiowanie na nowo dotychczasowych granic pomiędzy różnymi dziedzinami sztuki oraz przyglądaniu się aktualnym relacją ;sztuka -artysta – odbiorca, „ kazde dzieło określa własny środek wyrazu i formę zgodnie ze swymi potrzebami” Dick Higins |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja wiedzy,zaangażowania i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu zrealizowanego przez studenta. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.