Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia uzupełniająca specjalność - witraż lub intermedia [13-EPRA-S1-WI1] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pracownia uzupełniająca specjalność - witraż lub intermedia [13-EPRA-S1-WI1]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Kula
Literatura:

Forresta Don, Mergier Alain, Serexhe Bernhard, Ewolucja interfejsu. Między sztuką a technologią, przeł. O. i W. Kubińscy, “Magazyn Sztuki”, 1997, nr 1-2 (13-14), s. 90-110.

-Higgins Dick, Intermedia, przeł. M. i T. Zielińscy, [w:] tenże, Intermedia i inne eseje, wybór i oprac. Piotr Rypson, wyd. Akademia Ruchu, Warszawa 1985, s. 11-28 [lub w:] tenże, Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, przeł. P. Rypson, wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.

-Rypson Piotr, Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, wyd. Akademia Ruchu, Warszawa 1989.

-Sajewska Dorota, Intermedialność jako realność, www.malta-festival.com.pl/pl/binary/68/intermedialnosc.doc.

-Virilio Paul, David Catherine, Ślepe pole sztuki, tłum. E. Mikinia, „Magazyn Sztuki”, 1997, nr 3-4 (15-16), s. 103-115.

Zakres tematów:

Program pracowni Intermediów zorientowany jest na problematykę sztuki aktualnej w zakresie dynamicznie rozwijających się nowych

mediów i technologii przekazu oraz eksperymentalnych zjawisk pojawiających się w obrębie istniejących wcześniej dyscyplin klasycznych .Zapoznanie studentów z wybranymi, podstawowymi zagadnieniami związanymi z pojmowaniem i funkcjonowaniem intermedialności w sztukach wizualnych w aspektach teoretycznym i praktyki artystycznej w kontekście technicznych środków komunikacji. Prezentacja wybranych realizacji intermedialnych.

Metody dydaktyczne:

Student poznaje

metody organizacji przestrzeni zamkniętej i otwartej ,działania wizualne i audiowizualne realizowane w różnych mediach w powiązaniu ze sztuką ,nauką i

techniką. Podejmuje próby łączenie realnej przestrzeni trójwymiarowej z przestrzenią wirtualną , posiada umiejętność przygotowania i kreowania komunikatu

medialnego w oparciu o wiedzę i umiejętność posługiwania się technikami wizualnymi i audiowizualnymi .Realizuje zadania z działaniami z obszaru przestrzeni publicznej. Program

pracowni jest szczególnie zorientowany na problematyke sztuki aktualnej w obszarze dynamicznie rozwijających się nowych mediów i technologii przekazu

oraz eksperymentalnych zjawisk w obrębie dyscyplin sztuk klasycznych .Student wykorzystuje świadomie i twórczo techniki Inter i multimedialne zapoznając

się wcześniej z szeroką panorama różnorodnych współczesnych zjawisk i praktyk artystycznych oraz szeroko pojętej kultury współczesnej .Istotą programu

pracowni jest wyodrębnienie i definiowanie na nowo dotychczasowych granic pomiędzy różnymi dziedzinami sztuki oraz przyglądaniu się aktualnym relacją ;sztuka -artysta – odbiorca, „ kazde dzieło określa własny środek wyrazu i formę zgodnie ze swymi potrzebami” Dick Higins

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja wiedzy,zaangażowania i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu zrealizowanego przez studenta.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)