Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia artystyczna specjalnościowa [13-EP-S2-PAS1] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pracownia artystyczna specjalnościowa [13-EP-S2-PAS1]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Kula
Literatura:

Zeszyty Naukowo - Artystyczne ASP Wrocław, 11/2010 DYSKURS

Stanisław Dróżdż, Pięciokształty ,Górnośląskie Centrum Kultury Katowice

Mikołaj Smoczyński,Esej o rysunku,Centrum Sztuki Współczesnej ,Warszawa

Rudolf Arnhaim , Myślenie wzrokowe, /słowo/obraz /terytoria/

Viktor Stoichita, Ustanowienie obrazu, /słowo /obraz /terytoria/

jan Berdyszak,Prace 1960-2006, Arsenał ,Poznań

Jerzy Nowosielski,Notatki,Galeria Starmach

Zbigniew Warpechowski,Konserwatyzm Awangardowy,Otwarta Pracownia ,Kraków

Poliptyk,Krzysztof Kula,Galeria Extravagance,Zamek Sielecki,Sosnowiec

Zakres tematów:

1/ "Studium "analiza realizacja układów kompozycyjnych ( model, martwa natura)tworzonych w pracowni, pogłębiających i weryfikujących wiedzę i umiejętności warsztatowe(rozeznanie,doskonalenie,tworzenie rysunkowego języka).

2/Rysunek - Iluzja-Wyobraźnia-Interpretacja

a/Studium wybranego przedmiotu:"obiektywne"studium przedmiotu jako obraz tego co widoczne "gołym okiem"

b/Interpretacja przedmiotu:poszukiwanie tego co ukryte

c/Poza przedmiotem: próba wyobrażenia tego co dla tego przedmiotu jest możliwe.

3/ Rysunek jako działanie (czas,przestrzeń) - performance rysunkowy

4/ Rysunek w przestrzeni - instalacja rysunkowa, interwencja w zastaną przestrzeń, rysunek jako proces w czasie, rysunek architektoniczny, przestrzeń pracowni , laboratorium,manifest , happening.

Metody dydaktyczne:

Realizacja działań polegających na rozwiązywaniu problemów z obszaru klasycznego rysunku ( studium z modelem rozumiane jako interpretacja zastanej rzeczywistości) proces rozpoznania ,doskonalenia i tworzenia własnego rysunkowego języka, jak również prowokowania działań w obrębie dyscyplin pokrewnych.

Realizacja działań i dzieł graficznych o charakterze eksperymentalnym z uwzględnieniem etapu projektowania,krytycznej weryfikacji projektu, ostatecznej realizacji i prezentacji pracy.

indywidualne konsultacje w formie bezpośredniej.Wspomaganie rozwoju indywidualnych wrażliwości studenta,ze zwróceniem szczególnej uwagi na proces,którego efektem finalnym jest odnalezienie własnej tożsamości artystycznej.

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w oparciu o realizację ćwiczeń w pracowni.

Ocena umiejętności korzystania z szerokiego spektrum metod ,technik i środków wypowiedzi artystycznej rozszerzających i redefiniujących pojęcie rysunku.

Ocena umiejętności prezentacji własnych dokonań wraz logiczną i rzeczową argumentacją.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)