Pracownia uzupełniająca specjalność - pracownia witrażu lub pracownia intermediów [13-EPRA-S2-WI1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pracownia uzupełniająca specjalność - pracownia witrażu lub pracownia intermediów [13-EPRA-S2-WI1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Kula |
Literatura: |
Forresta Don, Mergier Alain, Serexhe Bernhard, Ewolucja interfejsu. Między sztuką a technologią, przeł. O. i W. Kubińscy, “Magazyn Sztuki”, 1997, nr 1-2 (13-14), s. 90-110. -Higgins Dick, Intermedia, przeł. M. i T. Zielińscy, [w:] tenże, Intermedia i inne eseje, wybór i oprac. Piotr Rypson, wyd. Akademia Ruchu, Warszawa 1985, s. 11-28 [lub w:] tenże, Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, przeł. P. Rypson, wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.Zeszyty Naukowo - Artystyczne ASP Wrocław, 11/2010 DYSKURS Stanisław Dróżdż, Pięciokształty ,Górnośląskie Centrum Kultury Katowice Mikołaj Smoczyński,Esej o rysunku,Centrum Sztuki Współczesnej ,Warszawa Rudolf Arnhaim , Myślenie wzrokowe, /słowo/obraz /terytoria/ Viktor Stoichita, Ustanowienie obrazu, /słowo /obraz /terytoria/ jan Berdyszak,Prace 1960-2006, Arsenał ,Poznań Jerzy Nowosielski,Notatki,Galeria Starmach Zbigniew Warpechowski,Konserwatyzm Awangardowy,Otwarta Pracownia ,Kraków Poliptyk,Krzysztof Kula,Galeria Extravagance,Zamek Sielecki,Sosnowiec |
Zakres tematów: |
Zagadnienia i obszary tematyczne obejmujące;przestrzenie intermedialne,działania performance,instalacje,sztuka w przestrzeni publicznej,environment,interaktywność - Autoportret (oto ja, alter ego) - Kod - Korespondencje |
Metody dydaktyczne: |
Program pracowni jest szczególnie zorientowany na poznanie i doświadczenie nowych mediów i technologii przekazu oraz eksperymentalnych zjawisk pojawiających się w obrębie istniejących wcześniej dyscyplin klasycznych. Główne cele kształcenia to zainteresowanie i zapoznanie studenta ze współczesnymi narzędziami kreowania obrazu i jego zapisu,edycji,przetwarzania.W pracowni realizowane są głównie działania i projekty o charakterze intermedialnym i eksperymentalnym z uwzględnieniem procesu etapów projektowania,krytycznej analizy i oraz ich realizacji i prezentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w oparciu o realizację ćwiczeń w pracowni. Ocena umiejętności korzystania z szerokiego spektrum metod ,technik i środków wypowiedzi artystycznej rozszerzających i redefiniujących pojęcie intermedium Ocena umiejętności prezentacji własnych dokonań wraz logiczną i rzeczową argumentacją. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.