Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy [06-PE-OP-N2-21] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy [06-PE-OP-N2-21]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Bronder
Literatura:

Rostek E.M., Pro & Contra – Themen, Argumentieren ohne Probleme- wyd.Wagros, Poznań 2007

- Materiały przygotowane przez prowadzącego

- Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber- M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

- Rogalska M., Deutsch Ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej,studentów i nie tylko…,wyd.Wagros, Poznań 2003

- „ Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” wyd. Langenscheidt

- PONS Großwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett

Zakres tematów:

- Współczesna młodzież i jej problemy – wartości, cele, zainteresowania, relacje z rodzicami i rodziną, relacje ze szkołą i rówieśnikami, możliwości i zagrożenia w dzisiejszym świecie.

Zebranie informacji i formułowanie wypowiedzi na powyższe tematy, zabieranie głosu w dyskusji, uzasadnianie własnego zdania, przedstawianie plusów i minusów, argumentowanie za i przeciw.

- Kształcenie i wychowanie – współczesne metody wychowawcze, przygotowanie młodzieży do pracy zawodowej, możliwości nauki w kraju i za granicą.

Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem , analiza informacji w tekstach złożonych. Interpretowanie wykresów, diagramów i statystyk z zastosowaniem odpowiednich środków stylistycznych.

- Systemy szkolnictwa w krajach niemieckiego obszaru językowego – sporządzenie pisemnego opisu systemu szkolnictwa w wybranym kraju niemieckojęzycznym. Doskonalenie umiejętności pisania w języku niemieckim.

Poznawanie słownictwa pedagogicznego na podstawie poznawanych tekstów. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta.

Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej ( w tym np. pracy w grupach, metody projektowej)

Praca własna studenta - 40 godzin- samodzielna praca z prasą niemieckojęzyczną, wyszukiwanie i opracowywanie artykułów związanych z tematyką zajęć.

Praca ze słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, referat, list). Przygotowywanie do testu sprawdzającego.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z 1 testu semestralnego obejmującego całość zrealizowanego materiału gramatycznego i leksykalnego ( waga 1 )

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1)

- z innych form pracy studenta ( waga 1 )

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)