Język obcy [06-PE-OP-N2-21]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język obcy [06-PE-OP-N2-21] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Bronder |
Literatura: |
Rostek E.M., Pro & Contra – Themen, Argumentieren ohne Probleme- wyd.Wagros, Poznań 2007 - Materiały przygotowane przez prowadzącego - Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber- M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN - Rogalska M., Deutsch Ćwiczenia tematyczne dla młodzieży szkolnej,studentów i nie tylko…,wyd.Wagros, Poznań 2003 - „ Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” wyd. Langenscheidt - PONS Großwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett |
Zakres tematów: |
- Współczesna młodzież i jej problemy – wartości, cele, zainteresowania, relacje z rodzicami i rodziną, relacje ze szkołą i rówieśnikami, możliwości i zagrożenia w dzisiejszym świecie. Zebranie informacji i formułowanie wypowiedzi na powyższe tematy, zabieranie głosu w dyskusji, uzasadnianie własnego zdania, przedstawianie plusów i minusów, argumentowanie za i przeciw. - Kształcenie i wychowanie – współczesne metody wychowawcze, przygotowanie młodzieży do pracy zawodowej, możliwości nauki w kraju i za granicą. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem , analiza informacji w tekstach złożonych. Interpretowanie wykresów, diagramów i statystyk z zastosowaniem odpowiednich środków stylistycznych. - Systemy szkolnictwa w krajach niemieckiego obszaru językowego – sporządzenie pisemnego opisu systemu szkolnictwa w wybranym kraju niemieckojęzycznym. Doskonalenie umiejętności pisania w języku niemieckim. Poznawanie słownictwa pedagogicznego na podstawie poznawanych tekstów. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej ( w tym np. pracy w grupach, metody projektowej) Praca własna studenta - 40 godzin- samodzielna praca z prasą niemieckojęzyczną, wyszukiwanie i opracowywanie artykułów związanych z tematyką zajęć. Praca ze słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, referat, list). Przygotowywanie do testu sprawdzającego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 1 testu semestralnego obejmującego całość zrealizowanego materiału gramatycznego i leksykalnego ( waga 1 ) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - z innych form pracy studenta ( waga 1 ) Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.