Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Mazepa-Domagała |
Literatura: |
Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 Juszczyk S., Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. Juszczyk S,: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005 Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000 M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999 Nowak S., Metodologia badń społecznych, Warszawa 1985 Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak,Warszawa 2001 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998 Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa 2010 Silverman D.,Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007 Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009 Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice,PWN, Warszawa 2013 |
Zakres tematów: |
1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy. 2.Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego. 3.Dyskusja nad koncepcją pracy dyplomowej- założenia teoretyczne i metodologiczne. 4. Konstruowanie narzędzi badawczych 5. Metody analizy materiału empirycznego; analiza jakościowa, analiza ilościowa 6. Opracowanie materiału badawczego- analiza i interpretacja wyników badań (sposoby przedstawiania materiału empirycznego, wnioskowanie pedagogiczne) |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Poziom wykonania przewidzianych zadań-konceptualizacji, przygotowania rozdziału teoretycznego i metodologicznego. Skala ocen: 100-90% bardzo dobry 89-80% dobry plus 79-70% dobry 69- 60% dostateczny plus 59-50% dostateczny poniżej 50% niedostateczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.