Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Mazepa-Domagała
Literatura:

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Juszczyk S., Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

Juszczyk S,: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005

Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 2000

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wyd. IMPULS, Kraków 1999

Nowak S., Metodologia badń społecznych, Warszawa 1985

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie śak,Warszawa 2001

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa 2010

Silverman D.,Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007

Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009

Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice,PWN, Warszawa 2013

Zakres tematów:

1. Poznanie zasad przygotowania pracy dyplomowej, zgodnie z ustaleniami obowiązującymi w UŚ w Katowicach. Prawne aspekty przygotowywania pracy.

2.Usystematyzowanie wiedzy na temat etapów postępowania badawczego.

3.Dyskusja nad koncepcją pracy dyplomowej- założenia teoretyczne i metodologiczne.

4. Konstruowanie narzędzi badawczych

5. Metody analizy materiału empirycznego; analiza jakościowa, analiza ilościowa

6. Opracowanie materiału badawczego- analiza i interpretacja wyników badań (sposoby przedstawiania materiału empirycznego, wnioskowanie pedagogiczne)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja w grupie, dyskusja indywidualna, prezentacja indywidualna.

Metody i kryteria oceniania:

Poziom wykonania przewidzianych zadań-konceptualizacji, przygotowania rozdziału teoretycznego i metodologicznego.

Skala ocen:

100-90% bardzo dobry

89-80% dobry plus

79-70% dobry

69- 60% dostateczny plus

59-50% dostateczny

poniżej 50% niedostateczny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)