Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.1) [06-PE-EWP-N2-13]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Borowiec
Literatura:

Bereźnicki F., Prace magisterskie z pedagogiki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP, Warszawa 2000.

Morawski Z.R., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wyd. UW, Warszawa 2011.

Palka S., Metodologia Badania Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006.

Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Wyd. Żak, Warszawa 2008.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Zakres tematów:

1. Planowanie długoterminowe i krótkoterminowe jako podstawa planowania badań naukowych. Ustalanie planu pracy w semestrze zimowym.

2. Korzystanie z informacji naukowej w celu tworzenia bibliografii pracy. Zajęcia w Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Głównej.

3. Badania w pedagogice teoretycznie i praktycznie zorientowanej. Typy wiedzy.

4. Typy badań jakościowych i ilościowych w pedagogice.

5. Twórcze wiązanie badań pedagogicznych z praktyką szkolną.

6. Metodologia badań pedagogicznych podstawowe pojęcia, strategie badań.

7. Przedmiot badań pedagogicznych, eksplikacja pojęcia przedmiot badań, konceptualizacja przedmiotu badań.

8. Etyczne aspekty działalności badawczej w pedagogice i w praktyce szkolnej

9. Etapy badań pedagogicznych w badaniach empirycznych ilościowych i jakościowych.

10. Uzasadnienie wyboru tematu badań.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja w grupie na seminarium.

Indywidualne konsultacje.

Metody i kryteria oceniania:

Ustalanie indywidualnego planu pracy w semestrze.

Ocena koleżeńska realizacji planu.

Udział w seminarium.

Ocena jakości realizacji zadań.

dostateczna - oddanie w terminie, przedstawienie własnych zagadnień

dobra - oddanie w terminie, opis wybranych zagadnień z metodologii badań własnych

bardzo dobra - oddanie w terminie wyczerpujący opis zagadnień badań własnych z odniesieniem do literatury metodologii badań pedagogicznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)