Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-N2-142] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.3) [06-PE-EWP-N2-142]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Krasoń
Literatura:

Literatura indywidualnie gromadzona przez studenta zgodnie z tematyką pracy

oraz:

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005

Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009

Zakres tematów:

Tematyka spotkań wiąże się z przygotowaniem opisu i interpretacji badań własnych. Określane zostają formuły narracji jakościowego opisu z wykorzystaniem dociekań hermeneutycznych i fenomenologicznych oraz sposoby prezentacji danych ilościowych z uwzględnieniem opracowania ikonicznego.

1/ Zagadnienia szczegółowe koncentrują się na wybranych przez studentów tematach:

2/ Postawa prozdrowotna uczniów klas III szkoły podstawowej

w świetle badań sondażowych

3/ Trudności adaptacyjne dzieci trzyletnich do warunków przedszkola

4/ Ekspresyjna interpretacja tekstu literackiego a poziom postawy twórczej uczniów klasy I

5/ Adaptacja dziecka do szkoły

6/ Reforma edukacji elementarnej w opiniach nauczycieli klas I-III

7/ Rola edukacji w przedszkolu a przygotowanie dziecka sześcioletniego do podjęcia nauki w klasie I

8/ Stopień organizacji, zakres tematyczny i rodzaj zabaw u 3, 4 i 5 latków

9/ Trudności w osiąganiu gotowości szkolnej przez dzieci pięcioletnie w świetle indywidualnych przypadków

10/ Telewizja w życiu dziecka przedszkolnego w opinii rodziców

11/ Znaczenie przedszkolnych zajęć tanecznych dla rozwoju społecznego dziecka czteroletniego

12/ Niekonwencjonalne techniki plastyczne w pracy z dzieckiem przedszkolnym

13/ Trudności w nauce czytania i pisania w opinii nauczycieli klas I-III

14/ Nowy podręcznik powszechny dla klasy I w opiniach nauczycieli

i rodziców

15/ Recepcja literatury przez dzieci 3-4 letnie (na przykładzie tekstów zróżnicowanych genologicznie)

16/ Metody aktywizujące w edukacji wczesnoszkolnej w optyce nauczycieli

17/ Sytuacja dziecka pięcioletniego w przedszkolnej grupie młodszej a przygotowanie do podjęcia nauki w szkole (na przykładzie indywidualnych przypadków)

18/ Cechy pożądane u nauczyciela w optyce dzieci z klasy I, II i III szkoły podstawowej

Metody dydaktyczne:

Zajęcia mają charakter konsultacji, a zatem główna metoda jest dyskusja i praca projektowa

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest:

1/ złożenie pisemnego i zatwierdzonego przez prowadzącą opracowania badań własnych, zgodnie z wyborem orientacji. Za poprawne uznaje się przygotowanie materiału stanowiącego odpowiedzi na wszystkie pytania badawcze zawarte w metodologii oraz dokonanie weryfikacji przyjętych hipotez.

2/ stała kwerenda literatury przedmiotowej, wzbogacanie bibliografii związanej z tematyką pracy.

Oceniana będzie poprawność przygotowania rozdziału metodologicznego oraz terminowość realizacji zadań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)