Gry i zabawy w pracy z dzieckiem [06-PE-EWP-N2-15]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gry i zabawy w pracy z dzieckiem [06-PE-EWP-N2-15] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 137 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Zofia Malec |
Literatura: |
Almuht B:"Zabawy dla maluchów.Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa 2003 Bogdanowicz M:"Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" Warszawa 2005 Bondarowicz M, Staniszewski T:"Podstawy teorii i metodyki gier i zabaw ruchowych".Warszawa 2000 Bielski J: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego" Kraków 2005 Bronikowski M:"Zabawy i gry ruchowe w szkonym wychowaniu fizycznym." Warszawa 2000 Chauvel D, Norest Ch:"Zabawy relaksacyjne dla przedszkola." Warszawa 2000 Klim-Klimaszewska A:"Pedagogika przedszkolna."Warszawa 2005 Kronnenberger M:"Rytmika" Warszawa 2000 Muchacka B:"Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej."Warszawa 2003 Marciniak M :"Tańce i zabawy dla grupy."Lublin 1995 Nawara H, Nawara W:"Gry i zabawy integracyjne." Wrocław 2001 Trześniowski R:"Gry i zabawy ruchowe." Warszawa 1992 Wengier Ł,E(red) "Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym." Warszawa 1998 |
Zakres tematów: |
Zabawy zuchowe ,zabawy na wesoło, pląsy i korowody. Realizacja zabaw z przyborami niekonwencjonalnymi, zabawy i zabawki nietypowe i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi. Improwizacje taneczne do wybranej muzyki, elementy tańca współczesnego ,zabawy taneczne i rytmiczne., Zabawy kołowe ,paluszkowe i integracyjne w pracy w przedszkolu. Gry i zabawy w terenie ,na śniegu i lodzie ,w wodzie i ich wpływ na rozwój motoryczności oraz hartowanie dzieci. Gry i zabawy dla najmłodszych i ich wykorzystywanie w pracy nauczyciela-panel dyskusyjny. |
Metody dydaktyczne: |
Praca z grupą Metody aktywizujące Metoda indywidualna |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: dyskusja,metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania Kryteria oceniania; kolokwium-sprawdzenie wiedzy dotyczącej znajomości oraz organizacji gier i zabaw o także ich klasyfikacji, konstruowanie scenariuszy zajęć dla dzieci w przedszkolu i kl.I-III, praktyczna prezentacja zabaw i gier dla poszczególnych grup wiekowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.