Praktyczna nauka drugiego języka obcego V : język hiszpański [02-FL-S1-240PN2JH-5]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego V : język hiszpański [02-FL-S1-240PN2JH-5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 100 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Gryglaszewska |
Literatura: |
Gramatyka i język pisany: 1. M. Cybulska- Janczew, I. Fabjańska-Potapczuk: Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach. Warszawa: PWN 2014. 2. F. Castro: Uso de la gramatica española. Intermedio. Edelsa: 2006. 3.M. Cybulska- Janczew,J. Perlin: Gramatyka języka hiszpańskiego w ćwiczeniami. Warszawa: PWN 2008. 4. C. Moreno Garcia: Curso Superior de Español. Madrid: Sosiedad General Española de Libreria 1991. 5. Materiały zawarte w czasopiśmie "La Revista Española". 6. Materiały własne nauczyciela. Konwersacje i rozumienie ze słuchu: - "Escucha y aprende, ejercicios de comprension auditiva", M. Rodriguez Rodriguez, SGEL 2010 - "Arcoiris podręcznik do nauki języka hiszpańskiego",D. Nieto-Kuczyńska, D.E. Nieto-Rasiński, Przystanek EDU, Wrocław 2012 - "La mar de palabras", A. Wawrykowicz, Europa, Wrocław 2011 |
Zakres tematów: |
Gramatyka i język pisany: 1. Czasy przeszłe. 2. Czas przyszły. 3. Mowa zależna w czasie teraźniejszych, przeszłym i przyszłym w trybie indicativo. 4. Relacjonowanie wydarzeń w czasach przeszłych (legenda, baśń). 5. List nieformalny i informowanie o swoich uczuciach oraz przeżyciach wewnętrznych. 6. Tryb subjuntivo - wstęp do zagadnienia (presente de subjuntivo, preterito perfecto de subjuntivo). 7. Życzeń z okazji świąt,urodzin, imienin, itp. |
Metody dydaktyczne: |
Gramatyka i język pisany: . Praca indywidualna, praca w grupie, praca w parach. 2. Naśladowanie wzoru. Konwersacje i rozumienie ze słuchu: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu metody komunikacyjnej z udziałem materiałów audio oraz pracy własnej studenta. Praca w grupach. Autoprezentacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uzyskiwanych z poszczególnych kolokwiów i prac pisemnych. Student zobligowany jest do uczestnictwa w co najmniej 60 % zajęć, przy czym dwukrotnie może. bez jakichkolwiek konsekwencji, opuścić dwa zajęcia. Pozostałe należy odpracować w czasie konsultacji. |
Uwagi: |
język włoski - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - III rok, 5 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.