Praktyczna nauka drugiego języka obcego I: język włoski [02-FL-S2-240PN2JW-1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego I: język włoski [02-FL-S2-240PN2JW-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 100 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Gianna Avallone, Anna Brandt-Salmeri |
Literatura: |
-D’Errico R., Esposito M.A., Grandi N., Campus Italia vol.1 Ed. Guerra -Barki P., Diadori P., Pro e Contro, Bonacci Editore, Roma vol.1 -Trifone M., Filippone A., Sgaglione A. Affresco Italiano A1 Le Monnier, Firenze -Pasqualini T., Flammini P. Noi Zanichelli, Bologna |
Zakres tematów: |
Przedstawienie siebie i kolegi; Czas wolny i hobby; Życie na wsi a życie w mieście; Znaczenie sportu w codziennym życiu; Dom: poszukiwanie domu do wynajęcia lub kupna; rodzaje domów i mieszkań; charakterystyka mieszkania; umeblowanie; materiały. Czas wolny: różne sposoby spędzania czasu wolnego; czynności codzienne; przedstawienie doświadczeń z podróży lub wrażeń ze spektaklu; Relacjonowanie wydarzeń: wiadomości, fakty, postacie. Niezapomniane chwile: opis miejsc, ludzi i zwyczajów z minionych epok. Robimy zakupy: różne typy sklepów i sposoby robienia zakupów. |
Metody dydaktyczne: |
Nauczyciel rozpoczyna debatę zadając proste indywidualne pytania związane z tekstem, a następnie pytania dotyczące omawianego tematu. Dyskusja w klasie lub dialogi w parach na proponowane tematy. Słuchanie i rozumienie tekstu; czytanie tekstu ze zrozumieniem; uczenie się i wykorzystanie nowego słownictwa; dialogi w parach; wyjaśnianie problemów gramatycznych; ćwiczenia w klasie; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodne z poziomem A1: użycie słownictwa odpowiedniego do tematu; korzystanie z funkcji komunikacyjnych pozwalających na wypowiadanie się w prosty sposób; zwracanie uwagi na poprawność gramatyczną. Poprawa pisemnych prac przygotowanych w domu; okresowe testy z rozumienia ze słuchu; rozmowa w parach lub dyskusja w klasie. Używanie słownictwa zgodnego z omawianym tematem; korzystanie z funkcji komunikacyjnych w celu wypowiadania się w prosty sposób; zwracanie uwagi na poprawność gramatyczną. Zgodne z poziomem A2/B1: swoboda w wypowiadaniu się na omówione tematy; poprawność morfosyntaktyczna, prawidłowy dobór słownictwa. |
Uwagi: |
Filologia romańska, język francuski z programem tłumaczenia specjalistycznego i wspomaganego komputerowo, język hiszpański - studia drugiego stopnia, stacjonarne - I rok, 1 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.