Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PE-ZTP-N2-8SM.2
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 12-PE-ZTP-N2-8SM.2
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 51
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Bortliczek, Józef Budniak, Ilona Fajfer-Kruczek, Andrzej Kasperek, Urszula Klajmon-Lech, Andrzej Murzyn, Renata Raszka, Anna Studenska, Urszula Szuścik, Wiesława Walkowska, Sylwia Wrona
Literatura:

Babbie E: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003.

Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1978.

Brzeziński J.: Badania eksperymentów w psychologii i pedagogice. Warszawa 2000.

Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1997.

Gnitecki J.: Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań 2007.

Kawecki K. T.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 1982.

Łobocki M. : Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1982.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych. Warszawa 2008.

Sztompka P.: Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii. warszawa 1973.

Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T.2. Warszawa 2006.

Zakres tematów:

1. Cel i założenia badań.

2. Analiza literatury z metodologii badań.

3. warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych.

4. Analiza literatury przedmiotu badań - stan badań nad podjętym problemem badawczym.

5. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów.6. Redakcja pracy naukowej.

6. Procedura przebiegu badań.

7. Analiza wyników i ich interpretacja.

8. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna, burza mózgów, rozmowa motywacyjna

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie udziału w zajęciach (90% obecności), praca pisemna, prezentacja na wybrany temat, projekt studencki, graficzne i statystyczne opracowanie danych

Znajomość literatury z zakresu metodologii pedagogiki i językoznawstwa; socjologii. Umiejętność operacjonalizacji warsztatu metodologicznego.

Uwagi:

ZEWiTP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.