Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PE-ZTP-N2-8SM.2
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 12-PE-ZTP-N2-8SM.2
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 51
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Bortliczek, Józef Budniak, Ilona Fajfer-Kruczek, Andrzej Kasperek, Urszula Klajmon-Lech, Andrzej Murzyn, Renata Raszka, Anna Studenska, Urszula Szuścik, Wiesława Walkowska, Sylwia Wrona
Literatura:

Babbie E: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003.

Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1978.

Brzeziński J.: Badania eksperymentów w psychologii i pedagogice. Warszawa 2000.

Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1997.

Gnitecki J.: Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań 2007.

Kawecki K. T.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 1982.

Łobocki M. : Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1982.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych. Warszawa 2008.

Sztompka P.: Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii. warszawa 1973.

Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T.2. Warszawa 2006.

Zakres tematów:

1. Cel i założenia badań.

2. Analiza literatury z metodologii badań.

3. warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych.

4. Analiza literatury przedmiotu badań - stan badań nad podjętym problemem badawczym.

5. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów.6. Redakcja pracy naukowej.

6. Procedura przebiegu badań.

7. Analiza wyników i ich interpretacja.

8. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

praca indywidualna, burza mózgów, rozmowa motywacyjna

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie udziału w zajęciach (90% obecności), praca pisemna, prezentacja na wybrany temat, projekt studencki, graficzne i statystyczne opracowanie danych

Znajomość literatury z zakresu metodologii pedagogiki i językoznawstwa; socjologii. Umiejętność operacjonalizacji warsztatu metodologicznego.

Uwagi:

ZEWiTP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.