Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym 12-PE-WD-N2-4DP
semestr zimowy 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym 12-PE-WD-N2-4DP
Zajęcia semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Wrona
Literatura:

Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa

Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa

Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków

Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków

Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa

Brzeziński J. (red.), Wybrane zagadnienia z psychometrii i diagnostyki

Zakres tematów:

- Diagnostyka edukacyjna jako dziedzina pedagogiki

- Paradygmaty diagnostyki edukacyjnej

- Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie)

- Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy

- Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru)

- Etyczne normy i problemy diagnostyki

- Psycholog i pedagog jako diagności

- Podstawowe narzędzia diagnostyczne

Metody dydaktyczne:

wykład połączony z prezentacja multimedialną

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny

Uwagi:

WPWS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.