Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym 12-PE-WD-N2-4DP
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym 12-PE-WD-N2-4DP | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 29 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||
Literatura: |
Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa Brzeziński J. (red.), Wybrane zagadnienia z psychometrii i diagnostyki |
|||
Zakres tematów: |
- Diagnostyka edukacyjna jako dziedzina pedagogiki - Paradygmaty diagnostyki edukacyjnej - Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie) - Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy - Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru) - Etyczne normy i problemy diagnostyki - Psycholog i pedagog jako diagności - Podstawowe narzędzia diagnostyczne |
|||
Metody dydaktyczne: |
wykład połączony z prezentacja multimedialną |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny |
|||
Uwagi: |
WPWS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.