Język angielski poziom A2 (podstawowy) [07-PR-NM-JANG.A2]
semestr zimowy 2015/2016
Lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski poziom A2 (podstawowy) [07-PR-NM-JANG.A2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Lektorat [Lk30], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 8:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
-Literatura obowiązkowa: Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 6-10 podręcznika podstawowego (Total English Pre-intermediate): Zagadnienia leksykalne i gramatyczne: 1. Opisywanie zwiedzanych miejsc, krajobrazów miejskich i wiejskich (leksyka z zakresu geografii, zastosowanie formy ‘will’ do wyrażania przewidywań, obietnic i spontanicznych decyzji). 2. Wypowiadanie się na temat warunków życia w wieku dziewiętnastym i obecnie (leksyka z zakresu urządzeń AGD, stosowanie wyrażeń określających ilość :too, much/many, enough) 3. Zabieranie głosu w dyskusji na temat akcji dobroczynnych na podstawie tekstu (słownictwo ogrodnicze, użycie wyrażeń ze słowem ‘like’). 4. Opisywanie ciała ludzkiego i wyglądu, dyskusja na temat osobowości (nazwy części ciała, przymiotniki służące do opisu wyglądu oraz cech charakteru, zastosowanie pierwszego okresu warunkowego, rzeczownik odsłowny a bezokolicznik). 5. Prowadzenie rozmów na temat chorób, dolegliwości, wizyt u lekarza, sposobów leczenia (leksyka z zakresu chorób i opisu dolegliwości, zdania okolicznikowe celu, przyczyny i skutku). 6. Zabieranie głosu w dyskusji na temat znaczenia pośpiechu w życiu (czasowniki i inne wyrażenia w temacie pośpiechu, czasowniki frazowe, zastosowanie strony biernej w czasie teraźniejszym). 7. Interpretowanie fragmentu powieści (omówienie budowy pytań prostych i szczegółowych oraz pytań o podmiot, zastosowanie czasu ‘Past Continuous’ ‘Past Simple’ w opowiadaniach o przeszłości). 8. Opisywanie pracy zawodowej, udzielanie rad na temat zachowania kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej (nazwy zawodów oraz wyrażenia związane z pracą, zastosowanie czasowników ‘make’ i ‘do’, czasowniki modalne ‘can, could, be able to’ dla wyrażenia umiejętności i możliwości). 9. Prowadzenie dyskusji na temat popularnych przestępstw (nazwy przestępstw i rodzajów kar, zastosowanie strony biernej w czasie przeszłym). 10. Opisywanie dzikiej przyrody, interpretacja tekstu (nazwy zwierząt, czasowniki frazowe). 11. -Wypowiadanie się na temat zachowania i zwyczajów zwierząt domowych oraz ich wpływu na człowieka (czasownik z przyimkiem, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, poprawne zastosowanie określników ‘some, any, few, many, much’ oraz przedimka określonego ‘the’). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. -Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 -Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/wpia (kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 4 semestr 2”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”. Praca z zalecanym podręcznikiem Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 6-10). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa sobotnio-niedzielna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.