Język angielski [12-OA-S1-JA.1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski [12-OA-S1-JA.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agata Cienciała, Zdzisław Ciuk, Krzysztof Franek |
Literatura: |
literatura obowiązkowa English File Intermediate 3rd edition, Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, Wyd. Oxford. 2013 literatura uzupełniająca Słowniki językowe i zasoby Internetu Słownik tematyczny języka angielskiego Podręczniki do nauki gramatyki na poziomie B1 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Opisywanie jedzenia (przymiotnik, porównania), wypowiadanie się na temat dań i sposobów gotowania (użycie czasów teraźniejszych), wyrażanie swoich życzeń w restauracjach (użycie form opisujących przyszłość), zabieranie w dyskusji na temat lokalnych i międzynarodowych zwyczajów kulinarnych (rozwój świadomości wielokulturowej). 2. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z jedzeniem, odżywianiem się i gotowaniem. 3. Umiejętności prowadzenia dialogów w restauracjach. 4. Wypowiadanie się na temat relacji w rodzinie, opisywanie jej członków (przymiotniki, rozwój inteligencji interpersonalnych i umiejętności społecznych). 5. Wypowiadanie się na temat pieniędzy, wydawania i oszczędzania, wyrażanie się na temat ekonomii osobistej (użycie czasów przeszłych). 6. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z zarabianiem, ekonomią i bankowością. 7. Opisywanie osób i wydarzeń, które zmieniają życie (zastosowanie czasów przeszłych i przymiotników silnych). 8. Zabieranie dyskusji na temat organizacji krajowych i międzynarodowych (rozwijanie umiejętności komunikatywnych). 9. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z ekologią i pracą charytatywną. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2), z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) innych form pracy własnej studenta ( np. projekty i prezentacje) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
AO |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.