Język angielski poziom B1 (średnio zaawansowany) [07-PR-NM-JANG.B1.2]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 16
Przedmiot: | Język angielski poziom B1 (średnio zaawansowany) [07-PR-NM-JANG.B1.2] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 8:00 - 8:45
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk | ||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://el.us.edu.pl/wpia | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
-Literatura obowiązkowa: Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-8 podręcznika podstawowego (Total English Intermediate) Zagadnienia leksykalne i gramatyczne: 1. Wypowiadanie się na temat sposobów spędzania wolnego czasu oraz zajęć kreatywnych (leksyka z zakresu sportu i rekreacji, zasady stosowania i porównanie czasów ‘Present Perfect Simple’ i ‘Present Perfect Continuous’. 2. Zdawanie relacji z przeczytanych książek i obejrzanych filmów (słownictwo z zakresu recenzji, zasady stosowania czasownika z bezokolicznikiem lub/i z rzeczownikiem odsłownym). 3. Czytanie i opisywanie doświadczeń z pobytu w restauracjach (leksyka z zakresu nazw i jakości potraw, zasady stosowania czasownika z bezokolicznikiem lub/i z rzeczownikiem odsłownym, policzalność i niepoliczalność rzeczowników angielskich). 4. Opowiadanie o różnych formach spędzania wakacji i doświadczeniach wakacyjnych (terminologia wakacyjna, zastosowanie czasów ‘Past Perfect Simple’ i ‘Past Simple’ do opowiadania o przeszłości). 5. Zdawanie relacji ze zwiedzania miast (leksyka z zakresu obiektów turystycznych w mieście, język informacji turystycznej, Zasady stosowania przedimka określonego i nieokreślonego). 6. Wypowiadanie się na temat zdobywania edukacji (słownictwo z zakresu edukacji, czasowniki ‘used to’ i ‘would’ służące do wyrażania zwyczajów i stanów w przeszłości). 7. Zabieranie głosu na temat nauki w mocno zaawansowanym wieku (słownictwo z zakresu życia i funkcjonowania osób starszych, czasowniki ‘used to’ i ‘would’ służące do wyrażania zwyczajów i stanów w przeszłości, zastosowanie czasowników modalnych do wyrażania umiejętności (can, could, be able to). 8. Prowadzenie dyskusji na temat przełomowych zmian w życiu oraz otaczającym świecie(wyrażenia z czasownikiem ‘change’, zastosowanie drugiego okresu warunkowego). 9. Słuchanie i wypowiadanie się na temat problemów globalnych np. przemoc, zanieczyszczenie środowiska, głód (leksyka dotycząca tych problemów, tworzenie przysłówków oraz ich miejsce w zdaniu). 10. Wypowiadanie się na temat podejmowania decyzji oraz ich skutków (słowotwórstwo: tworzenie słów za pomocą przyrostków i przedrostków, zastosowanie trzeciego okresu warunkowego). |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
-Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. -Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 -Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/wpia (kurs: „ANG PRAWO B1 KURS 4 semestr 2”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”. Praca z zalecanym podręcznikiem Antonia Clare, J.J Wilson „TOTAL ENGLISH”(poziom intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 5-8). |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa piątkowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.