Język francuski poziom A1 (początkujący) [07-PR-NM-JFRANC.A1.2]
semestr zimowy 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski poziom A1 (początkujący) [07-PR-NM-JFRANC.A1.2] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga sobota (nieparzyste), 8:00 - 8:45
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, nazwy zawodów; gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje, forma męska i żeńska zawodów) 2. Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: ulubione zwierzęta, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller + rodzajnik ściągnięty) 3. Redagowanie anonsu towarzyskiego (gramatyka: rodzaj męski i żeński przymiotnika) 4. Charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika, zaimek „on”) 5. Formułowanie zaproszenia, precyzowanie miejsca i daty spotkania; forma ustna i pisemna zaproszenia , określanie godzin pracy instytucji, pory dnia (leksyka: miejsca spotkań; gramatyka: tryb rozkazujący, pytania o godzinę, przyimek w podawaniu godziny, tryb rozkazujący) 6. Opisywanie czynności dnia codziennego ( leksyka: prace domowe, program TV; gramatyka: czasowniki zwrotne), opisywanie sekwencji zdarzeń (gramatyka: wyrażenia czasowe określające regularność i częstotliwość zdarzeń) 7. Relacjonowanie zdarzeń w przeszłości ( gramatyka: przyimek „chez”, czas passécomposé, zaimek akcentowany) 8. Opisywanie bliskiej przyszłości (leksyka: dni świąteczne we Francji zwyczaje świąteczne; gramatyka: czas futur proche, czasownik dire) 9. Sporządzanie zawiadomień o wydarzeniach rodzinnych ( leksyka: wydarzenia rodzinne, uroczystości; gramatyka: zaimek dzierżawczy; język pisany: zawiadomienie, SMS, komunikacja: reagowanie na wiadomości) 10. Opisywanie stanów fizycznych ( leksyka: części ciała, gramatyka: avoirmal à ; komunikacja: pytanie o stan zdrowia, udzielanie odpowiedzi, określanie dolegliwości) 11. Opisywanie członków rodziny i związków rodzinnych ( leksyka: członkowie rodziny, powiązane czasowniki ), opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne, doskonalenie użycia czasu przeszłego) 12. Przeprowadzanie rozmowy telefonicznej ( leksyka: słownictwo związane z przeprowadzaniem rozmowy telefonicznej; gramatyka: passérécent i futur simple; komunikacja: przeprowadzanie rozmowy telefonicznej) 13. Opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne). Dokonywanie opisu odczuć psychofizycznych. 14. Dokonywanie opisu klimatu i jego charakterystycznych zjawisk, określanie położenia geograficznego ( leksyka: zjawiska meteorologiczne; gramatyka: porównania ) |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa sobotnio-niedzielna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.