Fakultet - Seksualność człowieka- wybrane zagadnienia [06-PE-EWP-N2-25.1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet - Seksualność człowieka- wybrane zagadnienia [06-PE-EWP-N2-25.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dagmara Dobosz |
Literatura: |
Lew-Starowicz Z, Skrzypulec VE. (red.) (2010) Podstawy seksuologii Warszawa: PZWL. Beisert, M. (2006). Seksualność w cyklu życia człowieka (r.1-6). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Haffner, D. (2002). Jak rozmawiać z dziećmi o sprawach intymnych. Warszawa: Diogenes. Izdebski, Z.(1992). Seksualizm dzieci i młodzieży w Polsce. Zielona Góra: Wydawnictwo WSP. Długołęcka A. (2007) Seksualność – wybrane zagadnienia. W: Edukacja zdrowotna. B. Woynarowska. Warszawa: PWN. Długołęcka A., Lew-Starowicz Z. (2010) Jak się kochać? Edukacja seksualna dla każdego. Warszawa: Świat Książki. |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy i nomenklatury dotyczącej seksualności oraz rozwoju seksualnego człowieka z uwzględnieniem aspektów biologicznych, psychologicznych i społecznych. Tematyka zajęć: Krótka historia myślenia o seksie oraz sposobach jego badania. Seksualność w cyklu życia człowieka. Seks w XXI wieku- czy coś się zmieniło? Seks a mózg. Statystyki, czyli co kto lubi w łóżku... Parafilie i zaburzenia parafilne. Afrodyzjaki oraz wpływ żywienia na funkcje seksualne. Płeć i seks w różnych kulturach świata. Mity i stereotypy związane z seksualnością - ciekawostki historyczne. Seksualność w cyklu życia człowieka. Różnorodności cechujące seksualność i seks kobiet i mężczyzn (+wybrane dysfunkcje). Atrakcyjność interpersonalna, dobór płciowy i strategie seksualne. Społeczne konstrukcje ciała i seksualności. Jak zadbać o własną sferę seksualną? Zagrożenia płynące z seksu. |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, mini-wykład, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje ulotkę informacyjną na temat wybranej przez siebie kwestii dotyczącej bezpieczeństwa/ zdrowia seksualnego lub z zakresu zagadnień poruszanych w trakcie zajęć. Oceniana będzie estetyka wykonania ulotki/broszury oraz poprawność merytoryczna przedstawionych w niej treści. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.