Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia ogólna [06-PE-OG-S1-07] semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia ogólna [06-PE-OG-S1-07]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 242
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Charzyńska, Mateusz Penczek
Literatura:

1. Zimbardo P. (1999). Badanie tajemnic psychiki i zachowania. Emocje, stres i psychologia zdrowia. W: Tegoż, Psychologia i życie (s. 8-31, 470-515). Warszawa: Wydawnictwo PWN.

2. Mietzel G. (2000). Psychologia spostrzegania. Podstawowe procesy uczenia się. Psychologia pamięci. Rozwiązywanie problemów. Psychologia procesów społecznych. W: Tegoż, Wprowadzenie do psychologii (s. 101-143, 144-184, 185-221, 222-257, 342-384). Gdańsk: GWP.

3. Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M. (1997). Dysonans poznawczy a potrzeba podtrzymywania samooceny. Agresja – dlaczego ranimy innych ludzi. W: Tegoż, Psychologia społeczna. Serce i umysł (s. 95-130; 432-463). Poznań: Zysk i S-ka.

4. Cialdini R. (2004). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

5. Eibl-Eibesfeldt I. (1987). Miłość i nienawiść. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

1. Psychologia jako nauka, jej zadania i dziedziny

2. Procesy poznawcze: percepcja, uwaga

3. Procesy poznawcze: pamięć, uczenie się

4. Myślenie i rozwiązywanie problemów. Inteligencja

5. Poznanie społeczne i relacje społeczne

6. Emocje, stres i motywacja

Metody dydaktyczne:

praca w grupach, metoda symulacji, pokaz z objaśnieniem, dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

- kolokwium

Studenci przystępują do kolokwium pisemnego (pytania jednokrotnego wyboru) na ostatnich zajęciach. Kolokwium obejmuje 2 arkusze A4 i trwa około 30 min. Ocena wystawiana jest zgodnie z następującą skalą:

• 90-100%: bardzo dobra

• 85-89%: dobra plus

• 75-84%: dobra

• 70-74%: dostateczna plus

• 60-69%: dostateczna

• Poniżej 60%: niedostateczna

- aktywność na zajęciach

- obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność, pozostałe należy uzupełnić na dyżurze)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)