Problemy etyki i pragmatyki zawodu opiekuna-wychowawcy [12-PE-OT-S2-EPO]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Problemy etyki i pragmatyki zawodu opiekuna-wychowawcy [12-PE-OT-S2-EPO] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech |
Literatura: |
1. Furmanek W., Teoria i praktyka wartości w pedagogice. Rzeszów 2011. 2. Kubiaczyk I., Marzec-Holka K., Radziewicz-Winnoicki A. (red.), Wartości, symbole i znaki dobra w pedagogice społecznej. Poznań 2012. 3. Olbrycht K., Prawda, dobro, piękno w wychowaniu człowieka jako osoby. 4. Vardy P. Grosch P., Etyka. Poglądy i problemy. Poznań 1995. 5. Jones C. i in, Co wolno a czego nie wolno terapeucie. Gdańsk 2005. |
Zakres tematów: |
Podstawowe pojęcia z obszaru etyki (etyka, aksjologia, normy moralne, zasady etyczne, system wartości, dylemat etyczny). Dobro jako podstawowa wartość moralna realizowana w pedagogice. Wartości moralne realizowane w pedagogice opiekuńczej i zawodzie opiekuna-wychowawcy: wolność, odpowiedzialność, uczciwość, godność i szacunek, tolerancja, zaufanie, radość, miłość, piękno. Dylematy etyczne opiekuna-wychowawcy – analiza i ocena przypadków. Powinności moralne opiekuna - wychowawcy – kodeks etyczno-zawodowy. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja dydaktyczna, metoda projektów, praca w grupach, praca z tekstem, prezentacja multimedialna |
Metody i kryteria oceniania: |
średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
Uwagi: |
-owztp |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.